Nákladní železniční doprava bude bezpečnější díky mobilní části vlakového systému ETSC

Díky komunikaci mezi stacionární a mobilní částí ETCS dojde ke zvýšení bezpečnosti dopravy / Pixabay
Po sérii nehod na tuzemských železnicích je jasné, že změny v zabezpečení vlakové dopravy musí nastat. A první zlepšení bezpečnosti dopravy již přichází: nově bude flotila lokomotiv nákladního železničního dopravce ČD Cargo vybavena mobilní částí evropského vlakového zabezpečovače ETCS Level 2. Jedná se o první velkou sérii modernizace existujících vozidel tímto zařízením v České republice.

ETCS (European Train Control System) je evropský vlakový zabezpečovací systém, který umožňuje předávat strojvedoucímu informace o oprávnění k jízdě i o povolené rychlosti a současně strojvedoucího kontroluje, že tyto pokyny dodržuje.

Prostřednictvím systému ETCS předává traťová část do palubní části systému ve vlaku informace, které neustále stanovují a kontrolují dodržování maximální povolené rychlosti daného vlaku.

Uvedeným zabezpečením vybaví ČD – Telematika dohromady 78 lokomotiv ČD Cargo, konkrétně 31 lokomotiv řady 163 a 47 lokomotiv řady 363. Dokončení zakázky v celkové hodnotě v řádu desítek milionů euro je plánováno do konce roku 2022.

Díky komunikaci mezi stacionární a mobilní částí ETCS dojde k dalšímu zvýšení bezpečnosti železniční dopravy a tím i cestujících na železnici, a to jak na tratích v České republice, tak i na tratích provozovaných členskými státy EU.

ČD – Telematika, která vybaví zmíněným zabezpečením flotilu lokomotiv nákladního železničního dopravce ČD Cargo, tak navazuje na své zkušenosti v oblasti drážní telematiky v České republice, a to zejména v podobě dodávky systému GSM-R, což je evropský standard sloužící pro bezdrátovou komunikaci řídících dispečerů a výpravčích s lokomotivou, a který současně slouží jako základní přenosový systém pro ETCS. Výstavba systému ETCS (stacionární i mobilní části) je pro železnici v České republice doslova strategickou záležitostí.

Mohlo by vás zajímat

Reklama