Tatra vyrobila speciální vozidlo s nástavbou určenou pro přesazování stromů

 
Další 1 fotografie v galerii
Hnací trakt je tvořen motorem PACCAR MX-13 o výkonu 390 kW / Tatra
Ve Frenštátu pod Radhoštěm ve společnosti Partner Ipex vyrobili speciální vozidlo Tatra Phoenix s nástavbou určenou pro přesazování stromů. Jde o další z řady unikátních technických projektů realizovaných na podvozcích značky Tatra.

Speciální vozidlo TATRA PHOENIX s nástavbou OPTIMAL 3000 bylo dodáno německé společnosti Opitz, která se zabývá přesazováním vzrostlých stromů včetně kořenů a jejich transportem po Evropě. 

„Zabýváme se přesazováním stromů už více než 55 let. Od roku 1981 používáme také vozidla TATRA," zavzpomínal u příležitosti převzetí nového vozidla Tom Braam, výkonný ředitel společnosti OPITZ. Vozidla TATRA ve svém vozovém parku průběžně obnovuje. Kromě nového vozidla provozuje i vozidlo TATRA modelové řady PHOENIX Euro 5 v konfigurací náprav 8x8.

Nový podvozek TATRA modelové řady PHOENIX Euro 6 je vyroben v konfiguraci náprav 10x8. Kabina je dvoumístná, v provedení se spacím lůžkem, a vybavená multifukčním volantem s airbagem, autorádiem, navigací, automatickou klimatizací a lednicí.

Hnací trakt je tvořen motorem PACCAR MX-13 o výkonu 390 kW, manuální šestnáctistupňovou převodovkou ZF a dvoustupňovou redukční převodovkou TATRA přenášející hnací sílu do centrální nosné roury. Ta tvoří společně s nezávisle zavěšenými výkyvnými polonápravami extrémně tuhý celek a nosný systém podvozku, který je odolný vůči vnějším povětrnostním vlivům a je tak určený i do těch nejtěžších terénních podmínek.

První tři nápravy jsou odpruženy vzduchovými vaky, pérování posledních dvou zadních náprav zajišťují listové pružiny. Kromě prvních dvou náprav je i poslední náprava řiditelná, čímž je zajištěn malý poloměr otáčení a skvělá manévrovatelnost, přestože délka vozidla činí takřka deset metrů.

Mohlo by vás zajímat

Reklama