NASA odhaluje plně elektrické letadlo X-57 Maxwell, které nebude produkovat žádné emise

 
Další 1 fotografie v galerii
Elektrická energie je efektivní a spolehlivá / NASA
X-57 Maxwell začal svůj život jako čtyřmístný konvenční lehký letoun Tecnam P2006T, jehož pístové motory byly nahrazeny 12 elektromotory.

Disponuje štíhlýmI křídly, která zvyšují účinnost letadla snižováním tření za letu. Má také dobíjecí lithium-iontové baterie, které mu poskytují energii. Je navržen tak, aby pomohl vyvinout standardy pro plně elektrická letadla. Obrázky ukazují letadla v jejich finální podobě vyvinutá ze čtyř konfigurací, na nichž NASA pracovala. 

Letoun byl vytvořen týmem inženýrů, výzkumníků, pilotů, vizuálních umělců a mnoha dalších lidí v NASA. Jeho vzlet a přistávací pohon zajišťuje 12 vysoce výkonných elektromotorů na okraji křídel. Jde spíše o prototypy než o dokončené letadlo.

NASA říká, že až bude letoun plně vyvinutý z hlediska konstrukčního, může být X-57 o 500 % efektivnější než konvenční letadla. To by přineslo nulové emise během letu a mnohem méně hluku. Malý experimentální letoun má křídlo s vysokým poměrem stran a vrtuli s křídly o průměru 5 stop, kterou používá k získání energie během letu.

„Letadlo X-57 používá 12 malých motorů umístěných přes křídlo ke zvýšení průtoku vzduchu, takže křídlo produkuje vztlak, i když letadlo letí pomalu,“ uvádí NASA. Plavidlo se použije ke stanovení standardu pro všechna budoucí elektrická letadla, stanoví pravidla pro ta, která získají licenci k provozu.

Dle NASA je elektrická energie efektivní a spolehlivá. Elektrické motory mohou být umístěny kdekoli v letadle, aby se zvýšila účinnost. Letadlo nevyžaduje žádné palivo, žádný spalovací motor a je poháněno 100% elektrickým systémem. X-57 dostalo jméno od skotského fyzika Jamese Clerka Maxwella, který propagoval elektromagnetismus.

Využívá elektrické technologie, aby zajistilo čistší, tišší a udržitelnější létání. Jde o součást série X-letadel, což jsou experimentální americké letouny, které testují nové technologie a aerodynamické koncepty.

 
Vstoupit do diskuze  (7)

Mohlo by vás zajímat

Reklama