Výběr automobilu. Prodává více design nebo spíš technika?

 
Další 1 fotografie v galerii
Peugeot 208 má kromě Red Dot Award i nejcennější titul Auto roku 2020 / Peugeot
Na krásu auto nejezdí, přesto je atraktivní design důležitým, pro mnohé dokonce klíčovým, faktorem při výběru vozu. Samozřejmě i technické aspekty se počítají. Vývoj automobilových technologií, poháněný miliony eur ze strany automobilek, uhání mílovými kroky.

Desítky úkonů, jako například parkování, dnes auta díky moderním technologiím zvládají sama, a to dokonce lépe a bezpečněji než člověk. Ovšem atraktivní kabátek mnohdy zláká víc kupců než technický zázrak pod kapotou. I proto existuje anketa Red Dot Award, která každoročně oceňuje nejzajímavější designové výtvory a mezi nimi i automobily. Ocenění Red Dot Award je celosvětově uznávané a automobilky, jejichž vozům se jej podaří získat, se jím náležitě pyšní.

Vyhlašování Red Dot Award probíhá každoročně už více než 60 let a ani v letošním roce, kdy byla většina akcí tohoto typu kvůli koronakrizi zrušena, jsme o něj nepřišli. Netýká se primárně automobilů, ty tvoří jen několik položek v seznamu posuzovaných designových projektů. V letošním roce tvořilo startovní pole 6500 projektů a z nich vyhodnocovala porota složená z odborníků z různých oborů nejlepší produkty v kategoriích „Product Design“, „Communication Design“ a „Design Concept“.

Z letošních ocenění se v rámci automobilek radovala zejména značka Peugeot. Hned dvěma jejím modelům se podařilo zvítězit v kategorii Product Design. Prestižním titulem Red Dot Award byly oceněny nové modely Peugeot 208 a Peugeot 2008. Jak se po převzetí trofejí vyjádřil zástupce Peugeotu Haico van der Luyt, pro značku jsou obrovskou poctou a ujištěním, že novou vizuální identitou zvolila správnou cestu.

Modely Peugeot 208 a 2008 sdílejí mnoho designovým prvků. Oba vozy jsou zástupci segmentu malých vozů, kde svým mladistvým odvážným vzhledem vzbudily značný ohlas. Například i-Cockpit 3D působí jako zjevení z budoucnosti. V tomto segmentu je naprosté unikum. O co jde? Jedná se o uspořádání interiéru s velkým dotykovým 10palcovým displejem, maličkým multifunkčním volantem a vyvýšeným přístrojovým panelem s unikátním způsobem zobrazování informací nutných k řízení. Ty doslova připlouvají ve formě hologramů do zorného pole řidiče v závislosti na jejich důležitosti. To je nejen velice efektní, ale také užitečné, protože se díky tomu zrychlují reakce řidiče asi o půlvteřinu.

Další přednosti, kterými si nové modely získaly porotu na svoji stranu, jsou sportovně laděné, čisté a protáhlé linie, LED světla ve tvaru tří lvích drápů a zadní světla spojená lesklým černým pásem. V interiéru je použito elegantní prošívání v originálních barevných kombinacích a noblesní materiály jako např. Alcantara. Zajímavostí je použití rozdílného loga pro verze poháněné elektromotorem. Elektromobilům trůní na kapotě logo v dichronickém provedení, což znamená, že jeho barva se mění v závislosti na úhlu pohledu. 

Zda nové modely okouzlí zákazníky stejně jako porotu, teprve poznáme, protože na trhu se ještě ani pořádně neohřály, nicméně francouzská centrála už teď hrdě hlásí, že objednávky se jen hrnou.

 

Mohlo by vás zajímat

Reklama