Prodeje elektromobilů vzrostly v Česku letos skoro trojnásobně

Bateriové elektromobily se objevují zatím jen ve 4 % firemních flotil / Arval
Prodeje elektromobilů v Česku meziročně stouply skoro trojnásobně. Zatímco v loňském roce bylo registrováno za leden až říjen 649 kusů bateriových elektrických vozů, letos je to 1888 aut. Vyplývá to z říjnové statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA).

Podle jeho dat tvoří největší podíl nových registrací firemní vozy, přesto jsou české podniky v zavádění vozů na alternativní pohony zdrženlivé. Podle průzkumu Arval Mobility Observatory se bateriové elektromobily objevují jen ve 4 % firemních flotil, což je čtyřnásobně méně než ve zbytku zemí EU.

Přestože prodeje elektromobilů a hybridů meziročně vzrostly, jsou české firmy v jejich zavádění stále za zbytkem zemí EU. Podle průzkumu Arval Mobility Observatory nejčastěji tuzemské firmy provozují z alternativních pohonů vozy na stlačený zemní plyn CNG a full hybridy.

Ačkoli auta na CNG jezdí v českých firmách stejně hojně jako ve zbytku EU, u hybridů za ostatními evropskými zeměmi zaostáváme. Elektromobily a plug-in hybridy využívají firmy v tuzemsku jen zřídka. „Přestože prodeje elektromobilů a plug-in hybridů v Česku strmě rostou, ve srovnání s Evropou je Česko stále na konci evropského žebříčku. U plug-in hybridů nás překonávají i státy jako Polsko, Turecko nebo Rusko. Bateriové elektromobily provozuje čtyřikrát méně firem, než ve zbytku EU, kde podíl těchto vozidel ve firemních flotilách činí 16 %,“ uvádí výsledky průzkumu Tomáš Kadeřábek ze společnosti Arval.

Nejvíce vozidel na alternativní pohony se prodalo v kategorii hybridů. Jejich počet meziročně stoupl o třetinu, z 6615 na 9474 kusů, jak uvádí Svaz dovozců automobilů.

Přes zvyšující se zájem české firmy stále sázejí na tradiční pohony, jak dokládá průzkum Arval Mobility Observatory. „České firmy pomalu testují vozy na alternativní pohony, nejvíce jsou využívány full hybridy a vozy na CNG. Stále však platí, že nejvíce jezdí ve firmách vozy se spalovacími motory, konkrétně 54 % vozidel na naftu a 42% na benzín,“ konstatuje Tomáš Kadeřábek.

 
Buďte první

Mohlo by vás zajímat

Reklama