Prodej aut minulý měsíc rekordně vzrostl, nejvíce se v EU prodávají vozy Volkswagen a Peugeot

V rámci EU se oproti březnu 2020 prodalo o 495 193 nových aut více / Pixabay
Registrace nových vozů lámaly v minulém měsíci rekordy. Podle Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) se v Evropě během března 2021 prodalo o 87,3 % více automobilů než ve stejném měsíci loni.

Největší nárůst prodejů zaznamenala Itálie následovaná Francií a Španělskem. V Česku stouply prodeje nových vozů o 46,5 %. Dál také roste poptávka po operativním leasingu (13 %), který překonal financování vozů úvěrem (11 %). Potvrzují to údaje společnosti Arval.

V rámci EU se oproti březnu 2020 prodalo o 495 193 nových aut více. Trend byl patrný i v Česku, kde došlo k meziročnímu nárůstu téměř o polovinu. Tuzemští řidiči nadále dávají přednost zejména levnějším rodinným vozům s cenovkou do půl milionu korun.

Odborníci ale upozorňují, že vozů v této cenové hladině ubývá. „Nejprodávanější Škoda Octavia začíná v základní výbavě na 493 tisících, což je pro stále více Čechů nedostupná suma. Domácnosti tak začínají upřednostňovat financování nového auta operativním leasingem, ve kterém mají v rámci nízké měsíční splátky všechny služby, včetně výměny pneumatik, pojištění, povinného ručení a další výhody. Za loňský rok poptávka od těchto zákazníků vzrostla o 80 % a v rámci operativního leasingu jsme s nimi uzavřeli každou osmou smlouvu," komentuje aktuální trend Jiří Solucev ze společnosti Arval.

Preference Čechů při nákupu nových aut potvrzuje i nedávný průzkum společnosti Ernst&Young. „Téměř tři čtvrtiny českých zákazníků si nová auta vybírají podle ceny, přičemž lidé, u kterých primárně rozhoduje při nákupu cena, chtějí automobil do 500 tisíc korun," říká Petr Knap, vedoucí partner pro automobilový sektor v regionu střední Evropy a Asie.

Mezi automobilkami zaujímá podle dat ACEA nejvyšší podíl na EU trhu s 11,2 % značka Volkswagen, na druhém a třetím místě jsou francouzské značky Peugeot (7,2 %) a Renault (6,3 %). Škoda Auto je s 5,3 % šestá a poráží tak o téměř dvě procenta svého největšího tuzemského konkurenta, korejský Hyundai.

„Mezi firemními zákazníky i nadále dominuje Škoda Octavia, soukromí zákazníci si buď pořizují levnější auta do města, jako Hyundai i30 nebo Škoda Kamiq, nebo si připlatí za lépe vybavené vozy SUV, například Volvo XC40,“ upřesňuje Jiří Solucev. Podle průzkumu společnosti EY důležitost značky automobilu roste s výší plánované investice do pořízení příštího vozidla. „Čeští řidiči si ve srovnání s ostatními zeměmi drží nejvíce neutrální pohled na důležitost značky auta, které vlastní nebo teprve plánují koupit. Pro zákazníky je nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím výběr značky právě cena," komentuje Petr Knap ze společnosti EY.

 

 

Mohlo by vás zajímat

Reklama