Peugeot 2008 GT: Stylové dynamické SUV, jež se velmi dobře ovládá

 
Další 2 fotografie v galerii
Peugeot 2008 je v kostce řečeno menší, stylové SUV vhodné i pro méně zkušené řidiče / Marek Kuřina
Dvatisíceosmička patří k nejoblíbenějším malým SUV na českém trhu, a i druhá generace modelu Peugeot 2008 vás zaujme na první pohled. Výrazné LED světlomety, dominantní maska chladiče i drobné stylistické vychytávky v interiéru, doplněné praktickým automatickým bezklíčovým otevíráním i zamykáním auta patří mezi atraktivní prvky moderního městského vozu.

Nejvíce ovšem tuto novinku vystihuje pohodlnost a komfortnost samotného řízení. Interiér má podobu již u Peugeotu dlouhodobě prověřeného i-Cockpitu, který vás průběžně informuje pomocí 3D palubního počítače a 10palcové dotykové obrazovky o všem podstatném, co se týká aktuální jízdy i spotřeby motoru.

Model Peugeot 2008 je v kostce řečeno menší, stylové SUV vhodné i pro méně zkušené řidiče či řidičky, protože je vybaven řadou velmi praktických asistenčních režimů, které vás nikdy nenechají "ve štychu" a zvyšují významně bezpečnost jízdy. Přestože toto SUV skutečně nepatří k těm robustnějším, spíše naopak, tak máte k dispozici zavazadlový prostor o objemu 434 litrů a dostatečný prostor najdou i cestující na zadních sedačkách.

Co se týká vybavení, my jsme měli k dispozici nejvyšší verzi GT, kde skutečně ani náročnému řidiči nic nechybí. Pokud se podíváme na motorizaci, tak zabudovaný motor 1.5 BlueHDi s točivým momentem 300 Nm a 130 koňmi umožňoval až překvapivě dynamickou jízdu i naprosto dostatečnou sílu k hbitému předjíždění, a to i v táhlém kopci. Živost na silnici potvrdil také rychlý start, model se z nuly na stovku dostane za solidních osm sekund.

Testovaný vůz velice dobře seděl v zatáčkách, a to i ve vyšších rychlostech, tlumiče se zase docela obstojně vypořádaly s nerovnostmi tuzemských silnic. Jenom občas nám reakce podvozku přišla až příliš tvrdá. Celkově se dá ovšem říci, že kabina vozu je dobře odhlučněná a zvuk motoru začnete výrazněji vnímat až při rychlostech kolem 120 km/h.

Naopak velmi spokojeni jsme byli s fungováním nové osmistupňové automatické převodovky EAT8, řazení bylo přirozené a plynulé i při dynamičtější jízdě na menších okrskách. Doplňkové ruční řazení pomocí páček umístěných pod volantem jsme prakticky vůbec nemuseli během testování použít. 

Peugeot 2008 GT je skutečně dobře vybavený automobil, není se tedy co divit, že v loňském roce patřil v České republice k nejprodávanějším modelům své kategorie, v roce 2019 tuto kategorii předcházející verze v prodejích dokonce zcela ovládla.

Jednou z mála pih na kráse, jakou je například špatně dostupné ovládání vyhřívání sedadel, kam řidič za jízdy pořádně nevidí, nebo absence dálkového otevírání kufru, razantně kompenzuje originalita designu, komfort řízení a nízká spotřeba paliva (pohybovali jsme se kolem 5,5 litru na 100 kilometrů). Model Peugeot 2008 si můžete pořídit dle výbavy od 435.000 Kč, přičemž verze GT je dostupná od 595.000 Kč.

Mohlo by vás zajímat

Reklama