Arkana je elegantní a velmi dobře ovladatelné SUV

 
Další 2 fotografie v galerii
Arkana zaujme na první pohled a ani při druhém, podrobnějším, nezklame / Marek Kuřina
Hned na úvod našeho testu můžeme jednoduše říci, že toto se Renaultu skutečně povedlo. SUV s dokonale sportovním duchem, které se velmi pohodlně ovládá a jež navíc ve své hybridní verzi poskytuje skutečně dostatečný výkon - to je nová Arkana.

Právě v kategorii SUV rozhoduje při nákupu často hlavně design. Proto se o osud nové Arkany vůbec nebojíme, protože tento model vás zaujme na první, i druhý, podrobnější a komplexnější, pohled. Protažená zkosená příď, přední spoiler inspirovaný motoristickým sportem, 18palcová kola Silverstone i rychle klesající křivka zadní části evokují celkový sportovní duch, který navozuje i samotná jízda a stabilita vozu v zatáčkách.

Navzdory sportovnímu designu modelu je v interiéru překvapivě dost místa, a to i pro vyšší řidiče. Daň za hezky tvarovanou, doslova závodně laděnou, zadní část vozu je ovšem relativně malý kufr, pouze 513 litrů u hybridní varianty.

My jsme v redakci měli možnost testovat týden Arkanu vybavenou právě hybridní technologií E-Tech, která poskytovala skutečně dostatečně dynamickou jízdu. Rozjezdy jsou vždy elektrické a ve městě je možné cestovat většinu trasy na elektřinu. Pod kapotou hybridní verze najdete 1,6litrový benzínový motor s výkonem 69 kW, který doplňuje elektromotor, takže celkový výkon je 105 kW, tedy 143 koní.

Díky kombinovanému výkonu se významně snižuje spotřeba paliva, která se blížila ve městě k magické hranici 5 litrů na 100 km. Praktické je také to, že při rekuperačním brzdění se během jízdy baterie automaticky dobíjí. Při našem testování jsme byli s jízdními vlastnostmi spokojeni, pouze rozjezd z 0 na stovku by mohl být trochu razantnější - naměřili jsme přibližně deset sekund.

Jak jsme již naznačili, Arkana si velice dobře vedla i na okrskách, seděla dobře v zatáčkách a bez problémů si poradila i s většími nerovnostmi vozovky. Nejde samozřejmě o žádné "terénní" SUV, přesto na vůz s pouze předním pohonem si vedla solidně. Automatická převodovka fungovala plynule a reagovala většinou rychle a přesně i na prudké prošlápnutí pedálu plynu. Ocenili jsme také to, že kabina je dostatečně odhlučněná, takže motor je za jízdy slyšet jen minimálně, a to i při vyšších rychlostech.

Nová Arkana projde nejpřísnějším měřítkem i z hlediska bezpečnosti, což potvrzuje celkem 15 asistenčních systémů. Nechybí například asistent pro jízdu po dálnici a v kolonách, upozornění před přijíždějícími vozidly při couvání nebo praktický parkovací asistent Easy Park Assist. Jinak v interiéru dominuje středové konzoli vertikální 9,3palcová dotyková obrazovka, samotné ovládání doplňuje řada fyzických tlačítek a tři otočné kotouče.

V základní verzi Zen je hybridní verze Arkany dostupná již od 715 000 Kč, což je vzhledem ke kvalitě zpracování použitých materiálů, poskytovanému výkonu i celkovému designu (interiéru i exteriéru) cena velmi zajímavá, a to i v konkurenčně nabité kategorii menších rodinných SUV.

Mohlo by vás zajímat

Reklama