C5 Aircross Hybrid je velké rodinné SUV s levným provozem

 
Další 3 fotografie v galerii
Zaujalo nás, že model disponuje dvěma režimy rekuperace / Marek Kuřina
Nová vlajková loď Citroënu, model C5 Aircross, je určená zejména pro rodiny, a to i ty početnější. Model je totiž skutečně robustní, poskytuje dostatek vnitřního prostoru, přitom v námi testované hybridní verzi šlo nejenom o efektní, ale z hlediska provozu i o velmi efektivní SUV.

Novinka nás překvapila originálním interiérem i exteriérem, který nám nic od konkurence nepřipomínalo. Nejdřív jsme se sice museli trochu na (v různých podobách) se vyskytující oblé obdélníky zvykat, za pár dnů jsme se ovšem zejména s interiérem sžili natolik, že i díky poskytovanému komfortu, zejména pro řidiče, dáváme i za design jedničku.

Zajímavý design navíc doplňuje celá škála možností, jak si vybrat výbavu automobilu. C5 Aircross se nyní prodává hned v šesti stupních výbavy – Live Pack, Feel, Feel Pack, C-Series, Shine a Shine Pack.

A za pozornost stojí, že již první výbava Live Pack má ve standardu tempomat a omezovač rychlosti, systém rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, Coffee Break Alert, varování před srážkou při nebezpečném snížení odstupu vozidel, Active Safety Brake nebo aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu.

Z hlediska motorizace máte při nákupu vozu také dostatečný výběr, k dispozici jsou hned 3 typy motorů. Benzínový a naftový s výkonem 130 k a možností volby mezi osmistupňovou automatickou a šestistupňovou manuální převodovkou nebo plug-in hybridní s 225 k, který nabízí dojezd v elektrickém režimu až 55 kilometrů.

Při našem testování nás zaujalo, že na první pohled robustní až "těžkotonážní" model (při hmotnosti 1845 kilogramů) je velmi svižný a dynamický i při vyšších rychlostech. Spalovací motor PureTech o výkonu 180 koní s automatickou převodovkou a elektromotorem o výkonu 81,2 kW (110 k) má totiž točivý moment 360 Nm, který umožňoval dostatečně rychlou akceleraci. Při testu se nám podařilo zrychlit z klidu na 100 km/h za necelých 9 sekund, což je na takto velké SUV solidní hodnota. V režimu Sport by pak měl jet model rychlostí až 225 km/h, my jsme zkoušeli jet rychlostí 180 km/h na dálnici a motory ji zvládaly zcela bez problémů.

U rodinného SUV nás samozřejmě zajímala i spotřeba. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 1,4 litru na sto kilometrů, my jsme se při testu při plně nabité baterii pohybovali kolem hodnoty 2 litrů na 100 km, což je stále výborná hodnota. Pokud budete většinou jezdit jen na nákup k nejbližšímu nákupnímu centru nebo do práce, tak vám může často stačit poskytovaný dojezd pouze na elektrický pohon, a pak je provoz toho SUV skutečně za onu pověstnou "babku". To jistě oceníte právě v dnešní době, kdy se ceny benzinu šplhají k historickým rekordům.

Samotné ovládání vozu bylo dostatečně komfortní a rozmístění jednotlivých ovládacích prvků v kokpitu řidiče je zcela intuitivní. Řadu funkcí můžete ovládat na centrálním 10palcovém dotykovém displeji, na němž si mimo jiné můžete promítnout i aktuální přehled o fungování plug-in hybridního pohonu.

V menu si můžete nastavit i další vychytávky jako třeba odložené dobíjení baterie nebo temperování vozu. Praktická je funkce e-Save, jež umožňuje zachovat dostatek energie pro ujetí určité vzdálenosti ve 100% elektrickém režimu.

Na středové konzole pak najdete volič režimů jízdy, u modelu C5 Aircross Plug-in Hybrid, který jsme testovali, lze přepínat mezi 3 režimy: elektrický, kdy vůz jede ve 100% elektrickém režimu až do maximální rychlosti 135 km/h, dále hybridní, kdy se automaticky kombinuje chod elektromotoru a benzinového motoru, a nechybí ani již zmíněný režim Sport, v němž elektromotor umocňuje výkon benzinového motoru. 

Zaujalo nás i to, že model disponuje dvěma režimy rekuperace. Základní je dostupný vždy pří jízdě vpřed (Drive, poloha D) a zvýšený po stisknutí tlačítka B (funkce Brake). Tento režim zvyšuje rekuperaci energie při brzdění a zpomalování. 

Vyzkoušeli jsme také nabíjení baterie. Pomocí standardní zásuvky v garáži jsme C5 nabili za necelých 8 hodin. Pokud využijete ovšem 32A wallboxu (například v obchodních centrech) s 7,4kW nabíječkou, pak trvá dobíjení pouze přibližně hodinu a půl. 

Pokud vás C5 zaujala a bude vám stačit benzinový motor, tak si připravte při nákupu nového vozu 720.000 Kč, v případě hybridu se cena pohybuje již od milionu korun.

Další informace o modelu Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid najdete zde.

Mohlo by vás zajímat

Reklama