Nový Peugeot 308 zaujme jak moderním designem, tak celkovým jízdním komfortem

 
Další 2 fotografie v galerii
Nové logo automobilky Peugeot se vyjímá přesně uprostřed masky chladiče / Marek Kuřina
Od modelu 308 si francouzský výrobce hodně sliboval a podle prvních jízd s tímto šarmantním krasavcem můžeme v klidu říci, že plným právem. Navíc díky široké motorizaci si u tohoto modelu vybere svoje ideální řešení prakticky každý zájemce.

My jsme měli v redakci možnost několik dní testovat hatchback s manuální převodovkou, vybrat si můžete ovšem u nové třistaosmičky třeba i kombík s automatickou převodovkou.

Z hlediska motorizace se výběr zájemcům o tento vskutku zajímavý model ještě více otevře. K dispozici jsou hned tři spalovací tříválcové motory o objemu 1,2 litru, přičemž ten nejvýkonnější má 130 koní, dále dva dieselové čtyřválcové motory o objemu 1,5 litru (také s maximem 130 koní) a jak si doba žádá nechybí ani dva plug-in hybridní motory.

Ten výkonnější pak nabízí skutečně špičkový výkon, protože kombinuje benzínový PureTech 180 k (132 kW) s elektromotorem (81 kW) a osmistupňovou automatickou převodovkou.

Přestože jsme měli model disponující "pouze" benzinovým motorem 1.2 PureTech, tak jsme měli během testování výborný pocit z dostatečně dynamické a svižné jízdy. Snad jenom rozjezd byl trochu pomalejší, z nuly na stovku jsme se dostali za devět sekund.

Inovovaná třistaosmička ovšem možná definitivně přesvědčí potenciálního zájemce, když do ní usedne. Známé prostředí i-Cockpitu výrobce ještě vylepšil větší, již 10palcovou, dotykovou multimediální obrazovkou i řadou praktických ovládacích prvků například na malém sportovně laděném volantu. Vybrané funkce lze rychle ovládat pomocí malého doplňkového panelu pod hlavním displejem. Nemusíte tedy většinou nic zdlouhavě hledat v Menu. Praktické jsou také odkládací prostory, na které v poslední době často automobilky zapomínají a pak není kam si postavit například láhev s vodou. To u nové třistaosmičky řešit určitě nebudete.

Co se týká zavazadlového prostoru, tak ten má na hatchback dostatečný objem 412 litrů, bohužel se neotevírá, ani nezavírá automaticky, musíte tedy v tomto případě zapojit sílu vlastních rukou.

Novinka ovšem zaujme kromě moderního designu zejména širokou funkční výbavou. Nechybí řada asistenčních systémů řízení, které zvyšují cestovní pohodlí a bezpečnost provozu. Velmi pěkný a ostrý obraz poskytuje například zpětná parkovací kamera s HD rozlišením a úhlem sledování 180 stupňů, parkovací asistent přitom disponuje hned 4 kamerami.

Řidič má při jízdě s novou třistaosmičkou k dispozici i systém sledování mrtvého úhlu a určitě využijete i adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go nebo funkci automatického udržování v jízdním pruhu.

Již v základní výbavě Active Pack je k dispozici i systém čtení dopravních značek nebo automatická dvouzónová klimatizace. Pokud si vyberete model v tomto stupni výbavy se základním tříválcem 1.2 PureTech (81 kW/110 k), pak cena startuje na 620.000 Kč. Jestliže vás ovšem více zaujala plug-in hybridní varianta kombi s automatickou převodovkou a silnějším motorem (132 kW/180 k), tak si již musíte připravit minimálně milion korun.

Další informace o modelu Peugeot 308 se dočtete na webu výrobce.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama