První plně elektrická limuzína Volkswagenu, model ID. AERO, přijede do Evropy příští rok

Sportovní 22“ kola mají dvoubarevný design ve stylu turbíny / Volkswagen
Volkswagen dnes představil v Číně model ID. AERO, jasně tak definoval podobu své první globální elektricky poháněné limuzíny, která bude výkonná a velmi aerodynamická.

Budoucí model bude nabízen v segmentu limuzín vyšší střední třídy. Jeho stylově vytříbený a aerodynamický design umožní velkorysou nabídku prostoru v interiéru. Sériová verze pro Čínu bude uvedena na trh podle výrobce ve druhé polovině roku 2023.

Rovněž na rok 2023 plánuje Volkswagen spuštění sériové výroby evropského modelu v továrně v Emdenu. „Studie ID. AERO je výhledem na dalšího člena rodiny ID. Je to vůz s emocionálním a současně velmi aerodynamickým designem, dojezdem více než 600 kilometrů a mimořádnou nabídkou prostoru v prémiovém interiéru,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen osobní vozy. 

Vůz má vnější délku téměř pět metrů. Tvary jeho karoserie byly navrženy s ohledem na zákony aerodynamiky. Střecha elegantně klesající k zádi ve stylu kupé přispívá k dosažení vynikajícího součinitele aerodynamického odporu vzduchu Cx 0,23.

Modulární platforma pro elektromobily MEB koncernu Volkswagen umožnila navíc vytvořit krátké převisy karoserie, dlouhý rozvor náprav a prostorný interiér. ID. AERO disponuje výkonnou sadou lithium-iontových akumulátorů s využitelnou kapacitou 77 kWh. ID. AERO je díky kombinaci hospodárného pohonu a velmi dobrých aerodynamických vlastností ideální pro bezstarostné cestování na dlouhé vzdálenosti s dojezdem na jedno nabití až 620 kilometrů (WLTP).

Elektrická ofenziva v Číně. Studie ID. AERO má již nakročeno do sériové výroby. Volkswagen hodlá s novým modelem urychlit v Číně realizaci své elektrické ofenzivy v rámci strategie ACCELERATE. Sériová verze koncepčního vozu ID. AERO bude po modelech ID.33, ID.43 a ID.63 již čtvrtou zcela elektrickou modelovou řadou v Číně. Její prodej bude zahájen ve druhém pololetí 2023. Značka Volkswagen usiluje o to, aby se díky regionální strategii stala v Číně vedoucím poskytovatelem trvale udržitelných automobilů. Již v roce 2030 má mít nejméně každý druhý vůz prodaný v Číně plně elektrický pohon.

Volkswagen na své „Way to ZERO“  zintenzivňuje elektrifikační ofenzivu na celém světě. Sériová verze studie ID. AERO bude proto nabízena globálně – kromě Číny také v Evropě a Severní Americe – jako nový vrcholný model rodiny ID.

Design koncepčního vozu ID. AERO poprvé přenáší designový styl rodiny ID. na limuzínu v segmentu vyšší střední třídy. Optimální obtékání karoserie vzduchem zajišťuje aerodynamicky tvarovaná přední a střešní partie.

Klidné proudění vzduchu za vozem zajišťuje odtoková hrana na zádi. Sportovní 22“ kola mají dvoubarevný design ve stylu turbíny a dokonale vyplňují podběhy kol. Klasické kliky dveří jsou nahrazeny osvětlenými dotykovými plochami, které snižují aerodynamický odpor vzduchu. V horní části siluety je design charakterizován výraznou linií „Tornádo“ a k zádi klesající střechou. Nad linií „Tornádo“ má studie ID. AERO výraznou ramenní partii. Důmyslné tvarové řešení elektricky poháněnou limuzínu vizuálně snižuje a propůjčuje jí dynamiku.

Studie ID. AERO je lakována světle modrým metalickým odstínem Polar Light Blue, jehož barevné pigmenty způsobují při specifickém dopadu světla zlatavé odlesky. Leskle černá střecha vytváří kontrast k tělesu karoserie.

Příď je charakterizována pro rodinu ID. typicky utvářenými voštinovými strukturami („ID. Honeycombs“). V oblasti nárazníku je horizontálně rozdělena na dvě části a zásadně definuje styl designu studie ID. AERO. Její vzhled je nezaměnitelný také díky úzké, obvodové světelné liště vycházející na levé a pravé straně z osvětleného loga VW a pokračující nad inovativními světlomety „IQ.LIGHT – Matrix LED“ přes čelní partii do blatníků a boční partie. Světelná lišta vizuálně pokračuje s přerušeními až k zadní partii.

Dominantní záď nese nápadný tmavý světelný pruh a zadní sdružené svítilny LED s voštinovou strukturou, které vyzařují exkluzivitu.

Zdroj: Volkswagen

Mohlo by vás zajímat

Reklama