Citroën C4 X představuje elegantní alternativu k hatchbackům a SUV střední velikosti

Dynamická linie střechy vozu při pohledu z boku ladně přechází z horní části čelního skla do horního panelu víka zavazadlového prostoru / Citroën
Nový Citroën C4 X a Citroën ë-C4 X v sobě spojují eleganci siluety fastbacku, moderní přístup SUV a s délkou 460 centimetrů nadčasový charakter prostorného čtyřdveřového vozu.

Oba modely C4 X a ë-C4 X nabízejí díky intuitivnímu rozhraní infotainmentu MyCitroën Drive Plus, které se dle informací výrobce poprvé objevilo v novém Citroënu C5 X, nejnovější úroveň konektivity.

Nový ë-C4 X pak poskytne s elektromotorem o výkonu 100 kW/136 koní dojezd podle WLTP až 360 km a rychlé dobíjení 100 km/10 min při 100 kW DC.

Vozy kladou důraz na prostornost a celkově klidný zážitek, k čemuž přispívá dostatečný prostor pro kolena ve druhé řadě, velký zavazadlový prostor o objemu 510 litrů a elektrický pohon, který umožnuje nepřetržitý přístup do městských zón v tichosti a bez vibrací.

Mezi dostupné motory (v závislosti na trhu) patří tři benzinové motory Citroën PureTech a jeden dieselový motor, jakož i 100% elektrický motor pro ë-C4 X.

S délkou 460 cm se vozy ë-C4 X a C4 X zařadí do nabídky Citroënu přesně mezi hatchback C4 s délkou 436 cm a C5 X s délkou 480 cm. Jejich rozvor 267 cm je shodný s rozvorem hatchbacku C4 (oba vozy jsou postaveny na platformě CMP).
 
Dynamická linie střechy vozu při pohledu z boku ladně přechází z horní části čelního skla do horního panelu víka zavazadlového prostoru a vytváří tak výraznou siluetu fastbacku, která zdaleka nevypadá tak neohrabaně jako u vyšších crossoverů, zatímco zadní převis chytře maskuje délku potřebnou pro vytvoření velkého zavazadlového prostoru o objemu 510 litrů. Aerodynamika je optimalizována díky čisté linii střechy karoserie, takže součinitel odporu vzduchu CX je pouze 0,29, což rovněž přispívá k dojezdu a spotřebě paliva: ë-C4 X má v cyklu WLTP dojezd 360 km.
 
Panel víka zavazadlového prostoru, který se sklápí směrem k zadnímu nárazníku, je čistý a neokázalý, se spojlerem hladce zabudovaným do horní části, zakončeným jemnými záhyby a nápisem Citroen uprostřed. Samotný panel se mírně svažuje směrem k přední části vozu, čímž ještě více umocňuje prestižní dojem z designu zadní části vozu a podtrhuje energický postoj vozu.
 
Nová výrazná zadní světla LED doplňují přední světelný podpis. Jsou umístěny po obou stranách otvoru zavazadlového prostoru a kopírují jeho tvarované linie, zasahují do rohů a podél boků vozu. Před zadními dveřmi končí ve tvaru šípu, což ještě více umocňuje dynamickou siluetu vozu.
 
Pod otvorem zavazadlového prostoru je umístěn tvarovaný zadní nárazník, jehož spodní lišta má matně černou povrchovou úpravu, která zajišťuje ochranu a odolnost. Leskle černé vložky dodávají vozu výraz a eleganci, zatímco výrazné mřížky sání připomínají robustní charakter modelu C5 Aircross. 
 
Velká kola o průměru 690 mm v kombinaci s krátkým předním převisem zajišťují vozu zvýšený postoj, který navozuje pocit vyšší pozice za volantem, která řidiči dodává pocit větší jistoty. Matně černé kryty podběhů kol a spodní kryty karoserie s panely Airbump a barevnými vložkami zvyšují pocit pevnosti a ochrany.
 
Známá přední část nabízí zaoblený design, který je pro Citroën typický. Vysoká horizontální kapota je přerušena konkávními prolisy a charakteristické chromované lišty ve tvaru šípů se táhnou po celé šířce karoserie a navazují na dvojitá přední světla, která využívají technologii Citroën LED Vision, posilují high-tech vzhled vozu a zajišťují maximální viditelnost.
 
Matně černá spodní lišta předního nárazníku navazuje na boční a zadní ochranné prvky, zatímco mřížky přívodu vzduchu přebírá motiv „makro-šípů“ podobný tomu, který se objevil u koncepčního vozu 19-19 a který je k vidění na posledních modelech. Šestihrannou spodní mřížku chladiče lemují po obou stranách výrazně tvarované mlhové světlomety.

Za zmínku stojí také nové, vysoce intuitivní rozhraní, jež využívá 10palcovou HD obrazovku a zákazníci si jej mohou plně přizpůsobit pomocí systému „widgetů“. Widgety, které se zpopularizovaly díky chytrým telefonům a tabletům s dotykovou obrazovkou, umožňují rychlý přístup k aplikacím a obsahu na dotykové obrazovce vozu.

Nové rozhraní je také vybaveno systémem přirozeného rozpoznávání hlasu, což je digitální asistent, který mohou cestující aktivovat příkazem „Hello Citroën“ a který rozumí tomu, co říkají, odpovídá na jejich otázky a vykonává jejich hlasové příkazy. Systém rozumí 20 jazykům, poskytuje vizuální zpětnou vazbu a reaguje na mnoho příkazů pro systémy ve vozidle, jako je klimatizace, audio / média, telefon a online hlasové služby.
 
Díky pokročilé správě profilů (Advanced Profile Management) může systém uložit až osm profilů, z nichž každý může být přiřazen ke dvěma smartphonům, které systém identifikuje, jakmile se dostanou do vozu.

Součástí systému je také služba aktualizace map v reálném čase prostřednictvím navigace TomTom, díky níž jsou navigační mapy automaticky každý měsíc aktualizovány, aby byl systém aktuální a poskytoval řidičům nejnovější informace. Tato služba je k dispozici zdarma po dobu tří let.
 
Vozy mohou být opatřeny až čtyřmi zásuvkami USB pro snadné nabíjení telefonu nebo tabletu: dvěma ve spodní části středové konzoly a dvěma v její zadní části pro snadný přístup cestujících na zadních sedadlech. Na obou stranách jsou vybaveny jednou zásuvkou USB typu A a jednou zásuvkou USB typu C.

Nové modely ë-C4 X a C4 X se budou vyrábět výhradně v Evropě pro všechny trhy, a to v závodě Stellantis ve Villaverde (nedaleko Madridu) a jejich prodej bude postupně zahájen na konci roku 2022. 

Zdroj: Citroën
     

Mohlo by vás zajímat

Reklama