V Kielu vznikne jeden z největších pobřežních zdrojů energie v Evropě

Po dokončení projektu bude kielský přístav schopen zásobovat zelenou energií až šest lodí současně / Siemens AG
Německá společnost SEEHAFEN KIEL si u koncernu Siemens AG zadala výstavbu dalších dvou pobřežních pobřežních řešení pro elektrické napájení SIHARBOR v kielském přístavu Ostuferhafen.

Projekt, jehož celková investice by měla dle webu Siemens AG dosáhnout přibližně 17 milionů eur, zahrnuje pobřežní řešení pro elektrické napájení pro výletní lodě a trajekty s frekvencí sítě 50/60 Hz a další elektrické napájení určenou pro trajekty s frekvencí sítě 50 Hz.

Zařízení budou dodávat elektřinu, kterou lodě potřebují během pobytu v přístavu, z obnovitelných zdrojů energie na břehu namísto z palubních dieselových generátorů, které je tím pádem možné zcela vypnout.

Propojení ukotvené lodi se systémem SIHARBOR funguje přes kabel, do speciální „zásuvky“. Nové pobřežní napájecí systémy budou patřit mezi největší zařízení svého druhu v Evropě.

Po dokončení projektu koncem roku 2023 bude kielský přístav schopen zásobovat zelenou energií až šest lodí současně na všech svých hlavních terminálech pro osobní i nákladní dopravu a trajekty. Tento systém se již používá například v přístavech Lübeck či Hamburk.

„Připojení lodí k pobřežní síti má obrovský ekonomický a ekologický dopad. Lodě ušetří drahé palivo, provozovatelům přístavů se otevírají nové obchodní modely a zaměstnanci přístavu i obyvatelé budou mít prospěch z výrazného snížení hluku a znečištění,“ vysvětluje Markus Mildner, ředitel Siemens eMobility.

Siemens má na starosti plánování realizace, dodávku, montáž, kabeláž a uvedení do provozu všech zařízení a konstrukčních prvků potřebných pro provoz pobřežních napájecích systémů SIHARBOR, dále nezbytné stavební, inženýrské a hydraulické práce a celkové uvedení systému do provozu.

Projekt výstavby v přístavu Ostuferhafen zahrnuje dva pobřežní napájecí systémy schopné zásobovat až tři námořní plavidla současně. První z nich je navržena tak, aby mohla zásobovat až dva trajekty nebo výletní lodě, a připojuje čtyři kotviště v Ostuferhafenu k pobřežnímu napájení.

Má výkon 16 MVA a může zásobovat výletní lodě a trajekty s frekvencí 50 nebo 60 Hz a napětím 6,6 kV nebo 11 kV. Druhý napájecí systém s frekvencí sítě 50 Hz je určena výhradně pro nákladní lodě a lodě typu RORO a zásobuje dvě kotviště napětím 6,6 kV nebo 11 kV s maximální kapacitou 5 MVA.

Zdroj: Siemens

Mohlo by vás zajímat

Reklama