Nová verze Citroënu C5 působí robustněji a nabízí větší komfort pro posádku

 
Další 2 fotografie v galerii
Design novinky korunují povedená dvoubarevná 18palcová kola z lehkých slitin s výbrusem / Marek Kuřina
V březnu jsme testovali C5 Aircross automobilky Citroën a nyní jsme měli možnost několik dní jezdit s její modernizovanou letošní verzí. Designově je nyní ještě povedenější, ovšem z hlediska řidiče jsou důležitější změny uvnitř vozu, zejména v kokpitu.

Podíváme se nejprve, jakou změnou prošel exteriér modelu. Ze strany, ani zezadu příliš moc změn neobjevíte, ovšem přední maska se změnila výrazně a rovnou můžeme prozradit, že rozhodně směrem k lepšímu.

Přední světlomety jsou oproti předcházející verzi nově jednodílné a celkově přední část automobilu vypadá nyní daleko šmrncovněji. Přední světelný podpis nově připomíná díky liště probíhající napříč maskou 3D efekt klavírních kláves. Model C5 je po faceliftu jakoby méně "bachratý", je opticky více protažený, což působí nejenom reprezentativněji, ale dokonce automobil tak získává až lehce sportovní nádech. Design korunují i povedená dvoubarevná 18palcová kola z lehkých slitin s výbrusem.

Novinka se také lépe ovládá, vše je jakoby více po ruce. Jako řidič se nemusíte pro nic zbytečně natahovat, my jsme ocenili zejména větší hlavní dotykový displej, který je již 10palcový.

Na tomto centrálním displeji se zobrazují kromě dalších funkcí i aktuální informace o fungování plug-in hybridního pohonu, nastavuje se odložené dobíjení baterie nebo temperování vozu. Za pozornost určitě stojí praktická funkce e-Save, která umožňuje zachovat dostatek energie pro ujetí určité vzdálenosti ve 100% elektrickém režimu.

Reprezentativně působí i velká středová konzola, která je potažená černou syntetickou kůží a zdobena chromovaným dekorem. Pokud máte cépětku s automatickou převodovkou, je na konzole umístěn známý malý volič ë-Toggle. Na středové konzole je ještě umístěn dobře přístupný volič režimů jízdy: elektrický, hybridní nebo sportovní. Nechybí ani dvě USB zásuvky a prostor pro bezdrátové dobíjení chytrých telefonů. Sedadla jsou vskutku pohodlná, při delších cestách jistě oceníta nejenom možnost vyhřívání, ale zejména nové masážní funkce.

U takto výkonného hybridu (celková kombinovaná síla je 225 koní, přičemž spalovací motor má 180 koní a elektromotor pak 110 koní při točivém momentu 360 Nm) jsme si chtěli také vyzkoušet, zda udávaná kombinovaná spotřebu 1,4 litru na sto kilometrů není jenom marketingový údaj. A skutečně na prvních sto kilometrech jízdy, kdy je většinou ještě dostatečně nabitá baterie elektromotoru, jsme se se spotřebou pohybovali mezi 2 až 3 litry, což je na takto robustní SUV výborná hodnota. 

Samozřejmě na delších cestách se již výhody a efektivnost hybridů obecně trochu vytrácejí, protože v momentě, kdy z větší části baterii vybijete (na nulu se vám to vzhledem např. k rekuperaci nepovede), tak se zvedne spotřeba i při jízdě v relativně nižších rychlostech na okrskách na 5 litrů. Pokud budete (téměř) bez přispění baterie dokonce "závodit" na dálnici, snadno se dostanete ve spotřebě i přes 8 litrů. 

Pokud ovšem jezdíte na kratší cesty, do práce nebo nakpoupit, tak může být pro vás hybrid velmi zajímavým ekonomickým řešením. Jenom na elektromotor dojedete až do vzdálenosti 50 - 55 kilometrů.

Nejdostupnější cenová verze modelu C5 v hybridní verzi startuje na velmi sympatických 715.000 Kč. Další informace o nové C5 najdete na webu výrobce.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama