Škoda má nový bezemisní autobus na vodíkový pohon s dojezdem až 350 kilometrů

Autobusy na vodíkový pohon mají extrémně nízkou hlučnost a nízké vibrace / Škoda Group
Města neustále hledají nové způsoby, jak zpříjemnit životy svým obyvatelům. Velká pozornost je v poslední době věnována snižováním emisí ve vzduchu, které jsou zejména ve velkých městech velmi citelným problémem.

Výrobci dopravních prostředků proto přichází s novými variantami pohonu, které by zajišťovaly efektivní dopravu a současně ulevily životnímu prostředí.

Škoda Group se dlouhodobě věnuje vývoji těchto technologií, a proto přichází na trh s novým autobusem na vodíkový pohon Škoda H'CITY 12. Vodíkový autobus zažil premiéru na veletrhu InnoTrans v Berlíně.

"Portfolio autobusů od Škoda Group zahrnuje širokou škálu typů pohonů, díky čemuž jsme schopni nabídnout řešení, která vyhovují téměř jakýmkoliv požadavkům. Nejnovější trendy ukazují, že zákazníci žádají vozidla, která jsou šetrná k životnímu prostřední a mají tak co nejnižší dopad na život obyvatel. Právě proto přicházíme s novinkou, která nabízí městům zajímavé řešení. Škoda H'CITY 12 je plně bezemisní vozidlo, které je vhodnou náhradou dieselových autobusů, kterých je ve městech stále velká převaha. Novým vozidlem následujeme náš vývoj, kdy jsme již v roce 2009 představili první model vodíkového autobusu Škoda TriHyBus, který řadu let sloužil v provozu. Nový model vzal ověřené praktiky z původního vozidla, ale zároveň nabízí řadu inovací," říká Tanya Altmann ze Škoda Group.

Vodíkový autobus je součástí řešení Škoda New Energy Vehicle a vhodně doplňuje portfolio ekologických autobusů vhodných pro městský provoz. Autobusy na vodíkový pohon mají extrémně nízkou hlučnost a nízké vibrace, což je typické i pro klasické elektrobusy. Na rozdíl od nich je ale doplnění paliva do vodíkového autobusu nepoměrně rychlejší, protože nedochází k přímému dobíjení baterií.

Do autobusu je doplňován vodík, který následně vzájemnou reakcí s kyslíkem ze vzduchu vyrábí elektrickou energii přímo v autobuse. Vozidla tak nemusí čekat u nabíjecích stanic, ale jsou neustále připravena vyjet do provozu. Do vzduchu se pak uvolňuje pára, která vzniká jako vedlejší produkt chemické reakce. Díky tomu vodíkové autobusy nijak nezatěžují životní prostředí.

Autobus Škoda H’CITY 12 používá jako zdroj elektrické energie PEM palivové články, ve kterých probíhají reakce vodíku a kyslíku, a baterie, do kterých se ukládá vyrobená energie. Tento typ pohonu umožňuje na jedno natankování dojezd do vzdálenosti až 350 km.

Zdroj: Škoda Group

Mohlo by vás zajímat

Reklama