Renault Arkana: Cenově dostupné, dobře vybavené, SUV s nízkou kombinovanou spotřebou

Jelikož jde o tzv. mild hybrid, tak nelze baterii elektromotoru nabíjet přímo z nabíječky / Renault
Měli jsme možnost testovat několik týdnů hybridní variantu modelu Renault Arkana a ve většině jízdních úkonů nás tato krasavice příjemně překvapila. Většinu řidičů ovšem pravděpodobně zaujme zejména povedeným designem a nízkou kombinovanou spotřebou.

Protažená zkosená příď, přední spoiler inspirovaný motoristickým sportem, 18palcová kola Silverstone i rychle klesající křivka zadní části evokující celkový sportovní duch modelu, to jsou atributy, které vás zaujmou prakticky ihned.
 
Co však nezjistíte hned, je například to, jakou má vůz spotřebu. My jsme při dlouhodobém testování zjistili, že díky kombinovanému výkonu se významně snižuje spotřeba paliva, která se (v průměru) blížila ve městě k hranici 5 litrů na 100 km. Při alespoň z poloviny nabité baterii jsme často jezdili i za cca 4 litry/100 km. Praktické je navíc to, že při rekuperačním brzdění se během jízdy baterie automaticky sama dobíjí.

Jelikož jde o tzv. mild hybrid, tak nelze baterii elektromotoru nabíjet přímo z nabíječky, ovšem pokud například pojedete z nějakého delšího táhlého kopce (při našem testování například Vysočanská estakáda), tak se vám baterie (při občasném brzdění) nabije za pár minut třeba o 20 procent.

S jízdními vlastnostmi jsme byli během testu spokojeni, pouze rozjezd z nuly na stovku by mohl být trochu razantnější (zejména vzhledem ke sportovnímu looku automobilu), naměřili jsme přibližně deset sekund. Přitom výkon vozu byl obecně velmi dobrý - pod kapotou testované hybridní verze byste našli 1,6litrový benzínový motor s výkonem 69 kW, který doplňuje elektromotor, takže celkový výkon je 105 kW, tedy 143 koní.

Arkana je navíc velmi dobře vybavena z hlediska bezpečnosti, k dispozici máte při jízdě celkem 14 asistenčních systémů. Nechybí například asistent pro jízdu po dálnici a v kolonách, upozornění před přijíždějícími vozidly při couvání nebo praktický parkovací asistent Easy Park Assist.

Také ovládání je na úrovni doby, v interiéru dominuje středové konzoli vertikální 9,3palcová dotyková obrazovka, další funkce (jako například nastavení teploty, vyhřívání sedaček atd.) nastavíte pomocí prakticky umístěných fyzických tlačítek a tři otočných kotoučů, na které z místa řidiče snadno dosáhnete.

Za další klad tohoto zajímavého SUV považujeme i to, že Arkana se dá jako mild hybrid pořídit v nejdostupnější verzi Equilibre již za 703.000 Kč.

Podrobnou specifikaci vozu najdete na webu výrobce.

Zdroj: Autorský článek, Renault

Mohlo by vás zajímat

Reklama