Nová autokamera MiVue 955WD s vysokým 4K rozlišením vpředu a 2.5K rozlišením vzadu

Záběry z MiVue 955W se ukládají na paměťovou kartu MicroSD každou sekundu / Mio
Autokamera MiVue 955WD je vybavena automatickým HDR režimem, zajímavou inovací je pak především varování před kolizí i zezadu a zvlášť nastavitelný parking režim i u zadní kamery.

Novou MiVue 955WD je samozřejmě možné koupit i v samostatné verzi bez zadní kamery, ovšem jako sada autokamer disponuje dle webu výrobce komplexní péčí o bezpečnost řidiče v provozu a po opuštění vozu (natáčení v rámci detailně nastavitelného parkovacího režimu).

MiVue 955W přijímá základní důležité příkazy i hlasem, patří mezi ně především spuštění nouzového nahrávání (snadné příkazy v angličtině), jinak autokamera má samozřejmě hlášky a menu v češtině, slovenštině a v dalších jazycích. Mezi dalšími hlasovými příkazy pak je změna pohledu přední či zadní kamery, vypnutí či zapnutí displeje a jiné.

Po vypnutí motoru se MiVue 955W přepne do inteligentního parkovacího režimu. Pokud senzor detekuje náraz, nebo pohyby v blízkosti vozidla (v přední i zadní části), automaticky se aktivuje nahrávání.

To pomáhá shromažďovat důkazy, i když nejste ve vozidle (vyžaduje trvalé napájení kamery, např. přes Mio SmartBox III). Aktivaci detekce pohybu lze zadat pro přední a zadní kameru zvlášť, případně současně.

Novinka nabízí při záznamu reálné 4K Ultra HD rozlišení, tedy 3840 pixelů na šířku a 2160 pixelů na výšku. To je ekvivalent ke dvěma Full HD (1080P) obrazovkám, má tedy čtyřikrát vyšší hustotu pixelů než rozlišení 1080P.

Režim 2.5K 1440P/Auto HDR umí automaticky přepínat snímač obrazu mezi dnem a nocí pro dosažení lepšího videa. Díky této technologii kamera zachytí více snímků v rychlém sledu pomocí různých hodnot expozice, poté zkombinuje několik snímků a vytvoří jeden optimální snímek. Zvládá pracovat se širokou škálu světelných podmínek ve scéně tak, aby bylo dosaženo nejlepšího možného zobrazení objektů v jasných i tmavých oblastech záznamu.

MiVue 955W produkuje dostatečně vysokou kvalitu obrazu i díky velikosti senzoru (1/1.8″), který je přesně 1,7krát větší než běžný senzor dostupný na trhu autokamer. 

Jako první model značkové zadní autokamery se Mio MiVue E60 může pochlubit několika inovacemi, které ocení každý řidič. Pomineme-li optický snímač STARVIS od Sony a nastavení změny expozice (světlejší či tmavší obraz), na který jsou uživatelé zvyklí už od MiVue A50, tak je to právě E60, která přináší vysoké rozlišení 2.5K (1440P) při 30 snímcích za sekundu a s volitelným HDR režimem pro lepší noční záběry.

Tou jednoznačnou inovací je však možnost aktivace varování před kolizí i zezadu, tedy pokud se auta přibližují až příliš (nebo příliš rychle), stejně jako využívání optického senzoru pro zdokonalený parkovací režim.

To znamená, že se spustí natáčení v době, kdy nejste ve vozidle, i ve chvíli, kdy pohyb zaznamená zadní kamera. Dosud se záznam spustil, pouze pokud pohyb zaznamenal senzor v přední kameře. Navíc však reakci na aktivaci jak optického, tak nárazového G-senzoru lze nastavit, tedy zda budou natáčet obě kamery, zadní či přední.

Ke kameře pak vede dostatečně dlouhý, 8metrový kabel se samostatným konektorem do přední kamery. Záběry z MiVue 955W se ukládají na paměťovou kartu MicroSD každou sekundu, což poskytuje důkladnější ochranu dat ve srovnání s ukládáním každou minutu. Pokud dojde při nehodě k náhlému vypnutí kamery, uložený soubor se automaticky opraví při jejím spuštění. Formát videa MP4 (H.265) zajišťuje vyšší kompatibilitu včetně systémů Windows, iOS a Android.

Zdroj: Mio

Mohlo by vás zajímat

Reklama