KIA EV6: Tichý moderní elektromobil s vysokým výkonem ve sportovním hávu

 
Další 2 fotografie v galerii
S pohonem zadních kol je k dispozici až 229 koní / Marek Kuřina
V redakci TechFocusu jsme testovali další z řady moderních elektromobilů a rovnou můžeme prozradit, že KIA EV6 má jen opravdu pár malých pih na kráse, jinak jde prakticky o dokonalé auto.

Náš test musíme začít designem, protože kamkoliv jsme s tímto sportovně laděným elektromobilem přijeli, ihned jsme vzbudili pozornost ostatních motoristů.

Model je zajímavě aerodynamicky koncipován, nic zbytečně nevyčuhuje (a to je myšleno doslova), vše je v zákrytu a ladí, ovšem někdy až moc, což jsme zaznamenali zejména u klik dveří, které jsou sice dokonale zapuštěny do těla dveří, ale trochu neprakticky se otvírají, na což si musíte trochu zvyknout. 

Ovšem i další prvky jako například zadní obrysová světla jsou na velmi sportovně laděné části vozu tak schovaná, že si jich všimnete, až když začnou svítit. Obdobně se nám málem nepodařilo najít nabíjecí zásuvku - není ani na boku vozu, ani v přední části jako obvykle, ale je dokonale schovaná u pravého zadního světla. 

Na druhou stranu právě nabíjení je jedním z velkých plusů tohoto modelu. U rychlonabíječek, které jsou dnes běžné v obchodních centrech, jsme baterii EV6 nabili z cca 30 % na téměř 90 % za necelých dvacet minut, což již považuji za velmi praktické pro běžné využití automobilu.

Model navíc nejenom sportovně vypadá, ale nabízí i skutečně vysoký výkon. S pohonem zadních kol je k dispozici až 229 koní. Sada akumulátorů o kapacitě 77,4 kWh umožňuje dojezd na jedno nabití až 528 km (v reálu to bylo kolem 450 kilometrů, ale i tak je to v této kategorii elektromobilů lehce nadprůměrný výsledek).

Naše průměrná spotřeba se pohybovala kolem 20 kWh na 100 km, po dálnici se při svižné jízdě dostanete snadno až na 25 kWh/100 km, ale při běžné jízdě osmdesátkou po okrskách jsme jezdili i za 15 kWh/100 km. Zmíněnou solidní spotřebu podporovala i správně fungující rekuperace při brzdění a také vůz, jako správný moderní elektromobil, dobře "plachtil".

To, že má model skutečně sportovnější dynamiku napovídá i zrychlení z nuly na stovku, které se nám několikrát podařilo i pod šest sekund. Přesto i při rozjezdu je v kabině vozu téměř dokonalé ticho, které vůbec nenapovídá tomu, jaká ohromná "koňská" síla se právě probouzí v motoru. 

Vzhledem ke zmíněnému sportovnímu designu nás příjemně překvapilo, jak je EV6 uvnitř prostorná, a to i pro cestující na zadních sedadlech. Model má dostatečný prostor i pro zavazadla (kufr o objemu 520 litrů), přičemž překvapivě najdete ještě jeden zavazadlový prostor vpředu (cca 50 litrový), například na kabely.

Z hlediska řidiče se vůz pohodlně ovládá, celou řadu zajímavých informací, i včetně grafického vyvedení, poskytuje hlavní zobrazovací plocha tvořená dvěma 12,3palcovými zakřivenými displeji. Nesmíme ovšem zapomenout ani na úzký dotykový proužek pod multimediální zobrazovací plochou, který nabízí pomocí přepínání mezi navigací, zábavou a dalšími funkcemi i rychlé nastavování teploty nebo klimatizace.

Originálně na nás působila v interiéru také plovoucí středová konzole, na které je kromě startovacího tlačítka a řady odkládacích prostor i bezkabelová nabíječka telefonu.

Nová KIA EV6 se nestala Autem roku 2022 v prestižní mezinárodní soutěži prostě náhodou, ovšem za kvalitu se vždy platí, v tomto konkrétním případě si připravte na nejdostupnější variantu 1 239 980 Kč.

Další informace o modelu KIA EV6 najdete na webu výrobce.

Zdroj: Autorský článek 

Mohlo by vás zajímat

Reklama