MG 5: Jediné elektrické kombi na českém trhu jezdí spolehlivě, má dostatečný výkon i dojezd

 
Další 2 fotografie v galerii
Kombík MG 5 má svěží design, který zaujme na první pohled / Marek Kuřina
Na první pohled byste si model MG 5 Electric snadno spletli s "běžným" spalovákem. Teprve na druhý pohled byste si všimli přední masky typické pro elektromobily, kterou má pětka ještě vyšperkovanou dobře přístupným (a zároveň schovaným) místem pro nabíjení.

Většina automobilek zkouší prorazit se svými elektromobily v kategorii SUV, případně menších hatchbacků, to čínská MG se nebojí jít ani do kombíku. Přitom MG 5 nás zaujal svou praktičností, dostatečným výkonem i solidním dojezdem.

Na "běžný" kombík má MG 5 Electric i zajímavý a vskutku svěží design, navíc s překvapivě až sportovně laděnou přední maskou s dobře ukrytou nabíjecí zásuvkou uprostřed. Dynamičnost dodávají masce zejména protažená LED světla (složená z 80 diod) a také spodní široké nasávací otvory, které zvyšují aerodynamičnost vozu.

Jinak při pohledu z boku a zezadu žádný výrazný designový prvek již neobjevíte, jednou jsme si během týdenního testování při příchodu k vozu dokonce málem spletli (i díky stejné barvě) MG 5 s oktávkou kombi.

Co se týká interiéru, tak ten je jednoduchý ovšem zcela ergonomický, navíc je skutečně přehledný na ovládání jednotlivých funkcí. Posezení pro řidiče je dostatečně prostorné, výhodné je využít výškové nastavení volantu, takže prakticky každý řidič si to své "usazení" v MG 5 najde. 

Plovoucí dotykovou obrazovku o úhlopříčce 10,25" s HD rozlišením si můžete nastavit na tři přehledné části (např. informace o jízdě, stanice rádia a info o stavu baterie), displej je mírně natočen doleva směrem k řidiči a procházení v menu má solidně rychlou odezvu. Praktické je ovládání intenzity rekuperace pomocí tlačítka "KERS" na hlavním panelu mezi sedadly.

Povedený je i digitální přístrojový štít (s úhlopříčkou 12,3") za volantem, který zobrazuje graficky velmi pěkně důležité údaje o jízdě, výkonu a rychlosti. Malou výtku směřujeme pouze k tomu, že model MG 5 je vybaven jenom manuální klimatizací, která se navíc ovládá v menu.

Spokojeni jsme byli naopak jak s kapacitou baterie (61 kWh), tak s rychlostí nabíjení. Integrovaná třífázová 11 kW nabíječka umožňuje plné nabití z 10 na 100 % za přibližně 7 hodin. Pokud však využijete nabíjecí výkon 87 kW s DC nabíjením například v některém z obchodních center, tak baterii MG 5 nabijete z 10 na 80 % za necelých 40 minut.

Přestože tento designově povedený kombík rozhodně nepatří mezi žádné sporťáky, tak nás překvapil dynamičností jízdy (podpořenou výkonem 177 koní při 280 Nm), což pěkně demonstruje například zrychlení z nuly na stovku za necelých osm sekund. Jinak model dosahuje nejvyšší rychlosti 185 km/h. Model sedí dobře v zatáčkách i při vyšších rychlostech, podvozek je trochu tvrdší, řízení je ovšem dostatečně přesné.

Co se týká dojezdu, tak při jízdě po městě jsme dosahovali běžně až 450 kilometrů (na pně nabitou baterii), při kombinované jízdě po okrskách a na dálnici i při zapnuté klimatizaci bez problémů přes 350 kilometrů.  

Model je praktický, jak se na kombík sluší a patří, zejména dostatečným prostorem nejenom pro posádku, ale také z hlediska velikosti kufru - až 1367 litrů. Cena modelu MG 5 v základní verzi začíná na 799 900 Kč.

Další informace se o modelu MG 5 Electric dočtete na webu automobilky.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama