Výrobní pokroky Tesly nenaplňují očekávání, přestože poslední prodejní výsledky nových vozů se zlepšují

Největší konkurencí automobilce Tesla je nyní Čína / Tesla
Tesla včera zveřejnila údaje o prodeji nových vozů a po dvou slabších čtvrtletích, kdy se nepodařilo překonat loňské prodejní výsledky, se jí podařilo trend zvrátit.

Ve třetím čtvrtletí Tesla prodala přibližně 463 tisíc vozů, což představuje nárůst o 6,4 % oproti stejnému období loňského roku. Očekávání analytiků z LSEG a FactSet se však zcela nenaplnila, neboť se očekával prodej vyšší o 500 až 5 000 vozů.

Tesla dělá pokroky i na poli výroby. Po slabších výsledcích ve druhém čtvrtletí, kdy počet vyrobených vozů meziročně klesl o celých 14 %, se výroba opět zvedla. Tesla vyrobila 469 tisíc vozů, což představuje meziroční nárůst o 9,13 %. Protože prodala méně vozů, než vyrobila, přidala na sklady 6,9 tis. vozů.

Zajímavým překvapením pro investory bylo také množství bateriových úložišť, které Tesla v tomto čtvrtletí poskytla domácnostem a podnikům. Ve druhém čtvrtletí dokázala Tesla díky náběhu nové továrny na bateriová úložiště dodat až 9,4 GWh energie, což je o 132 % více než v prvním letošním kvartálu. Podíváme-li se však na třetí kvartál, čísla značně zaostávají – Tesla dodala jen 6,9 GWh, což je o 27 % méně než ve druhém čtvrtletí.

V tomto segmentu se pravděpodobně také očekávala větší dynamika a analytik Morgan Stanley předpokládal, že tato oblast bude tvořit asi 50 USD z ceny akcií 250 USD, tedy jednu pětinu. S takovým zpomalením však investoři pravděpodobně také nepočítali, a proto akcie na příchozí zprávu reagovaly negativně a klesly o 3,5 %.

Tesla vs. konkurence

Konkurence tradičních výrobců automobilů v segmentu elektromobilů zatím není ve Spojených státech významná, byť automobilky jako Ford a General Motors (GM) také dělají pokroky a hlásí nárůst prodejů.

V případě Fordu je to o 12 % více a v případě GM až o 60 %. Co do počtů jsou však stále značně pozadu. Ve třetím čtvrtletí prodal Ford jen 24 tisíc elektrovozů, zatímco GM 32 tisíc elektrovozů.

Největší konkurencí je nyní Čína, kde společnost BYD prodává 420 tis. elektromobilů a hybridů měsíčně a oproti Tesle roste o 46 % meziročně a o 12 % meziměsíčně. Za jedno čtvrtletí se čínské automobilce podařilo vyrobit dokonce více než 1 milion vozidel, ale vyšší poptávku zaznamenávají právě hybridní modely. Čistě bateriových vozů prodala 443 tisíc, což je meziročně o 2,74 % více a o 20 tisíc méně než právě Tesla.

Zdroj: Morgan Stanley, LSEG, Tesla

Mohlo by vás zajímat

Reklama