- Marek Kuřina
- Doprava
- 20. ledna 2025
- 14:01
V testu hospodárnosti překonal model ID.7 Pro S celkem 941 kilometrů na jedno nabití
Maximální dojezd podle metodiky WLTP (v kombinovaném jízdním cyklu) až 709 kilometrů tak byl výrazně překonán, a to o 232 kilometrů, resp. 32,7 procenta. Při jízdě dlouhé 941 kilometrů byla podle webu automobilky průměrná spotřeba elektrické energie pouhých 9,2 kWh/100 km, což je mimořádně nízká hodnota.
V přepočtu na spotřebu nafty to odpovídá přibližně 1 litru na 100 km. Cílem zkušební jízdy v Nardò bylo zjistit, jaká je maximální hospodárnost modelu ID.7 Pro S uvedeného na trh v roce 2024.
Zkušební jízda s novým modelem ID.7 Pro S byla realizována v prosinci s profesionálními jezdci programu Volkswagen Driving Experience na nízkorychlostním okruhu v testovacím areálu Nardò. Venkovní teploty se při testu hospodárnosti pohybovaly mezi 5 a 15 stupni Celsia.
Okruh dlouhý 12,5 kilometru umožňuje cílenou simulaci nejrůznějších dopravních scénářů a testy na velké vzdálenosti. Průměrná rychlost jízdy při testu hospodárnosti dosáhla 29 km/h. To odpovídá typickým rychlostem v dopravních špičkách ve velkoměstech, které se podle aktuálního „dopravního indexu“ firmy TomTom specializované na navigaci pohybují mezi 22 km/h (Hamburk) a 31 km/h (Amsterdam).
Extrémně hospodárná konstrukce celého vozidla
Sériově vyráběný model ID.7 Pro S s akumulátorovou baterií o kapacitě 86 kWh (využitelná) je koncipován pro nejvyšší možnou hospodárnost a patří mezi nejvýkonnější elektromobily ve své třídě. Testovaný vůz nebyl pro zkušební jízdu ani v nejmenším technicky upraven a pocházel z běžné sériové produkce výrobního závodu pro elektromobilitu v Emdenu.
Základy vysoké hospodárnosti modelu ID.7 Pro S tvoří vynikající aerodynamika a velmi moderní systém pohonu. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu (cx) je pouhých 0,23 (v závislosti na výbavě). Inovativní a účinný systém pohonu s označením „APP550“ se vyznačuje vysokým výkonem i hospodárností.
Do zadní nápravy integrovaný elektromotor poskytuje maximální točivý moment 545 N.m a v oficiálním zkušebním cyklu WLTP umožňuje modelu ID.7 spotřebu elektrické energie mezi 16,2 a 13,6 kWh/100 km. ID.7 Pro S přesto v případě potřeby nabízí sportovní zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy.
Nabíjení modelu ID.7 Pro S na cestách navíc probíhá velmi rychle díky nabíjecímu výkonu až 200 kW na příslušných stejnosměrných nabíječkách. S tímto nabíjecím výkonem lze za pouhých 10 minut přijmout dostatek energie pro dalších 244 kilometrů. Z 10 na 80 procent se sada akumulátorů nabije stejnosměrným proudem při maximálním nabíjecím výkonu za cca 26 minut.
Zdroj: Volkswagen, WLTP
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email