Čistě elektronické řízení a virtuální manuální řazení odhalil Lexus

Řízení ‚steer-by-wire‘ zajišťuje plynulé ovládání s pouhými 200 stupni mezi krajními polohami volantu / Lexus
Lexus během premiéry nového elektrického Lexus RZ v Bruselu přestavil systém čistě elektronického řízení (Steer-By-Wire) a virtuální manuální řazení (Interactive Manual Drive). To je softwarový systém, který imituje fungování ručního řazení. Jde o kombinaci hardwaru s výkonným softwarem s cílem vyvíjet vozidla částečně postavená na softwaru.

Systém čistě elektronického řízení ‚steer-by-wire‘ zajišťuje jednoduché, plynulé a intuitivní ovládání s pouhými 200 stupni mezi krajními polohami volantu. Premiéru bude mít i nový systém virtuálního manuálního řazení ‚Interactive Manual Drive‘ od značky Lexus.

Ten bude k dispozici v modelu RZ 550e F SPORT, sportovně zaměřené vlajkové lodi této nové řady. Majitel bude k řazení používat pádla pod volantem, podobně jako kdyby ovládal mechanickou osmistupňovou převodovku, aby co nejvíce využil všech předností systému pohonu všech kol.

Kompletní přepracování systému elektrického pohonu RZ zahrnuje lithium-iontovou baterii o vyšší kapacitě 77,0 kWh, která pomůže prodloužit dojezd o dalších cca 100 km (v závislosti na provedení a konečné homologaci).

Společně s novou funkcí předehřevu baterie a výkonnější palubní nabíječkou o výkonu 22 kW se tím zároveň zkrátí doba nabíjení. Obě novinky jsou součástí standardní výbavy vozu.

Lexus dále vylepšil inteligentní systém pohonu všech kol DIRECT4. Díky vyššímu výkonu zadní nápravy eAxle lze flexibilněji rozdělovat hnací sílu mezi přední a zadní nápravu, což přispívá k jízdní stabilitě i záběrovým schopnostem vozu ve prospěch vyššího požitku za volantem.

Nové RZ se na evropských trzích představí na podzim 2025. RZ bude jedním ze tří nových bateriových elektromobilů, které Lexus v příštích 12 měsících uvede na trh.

Zdroj: Lexus

Mohlo by vás zajímat

Reklama