Nejdelší tramvaj na světě s kapacitou až 368 cestujících se vyrábí v Plzni

Tramvaj Škoda ForCity Smart 38T je téměř dvakrát delší než plejtvák obrovský / Škoda Group
V Plzni vyrábí Škoda Group aktuálně celkem dvanáct téměř 60 metrů dlouhých tramvají, a právě první sériově vyráběný vůz Škoda ForCity Smart 38T je připraven vyrazit do metropolitní oblasti Rýn-Neckar.

Toto unikátní vozidlo je součástí plně modulárního vozového parku, který je navržen tak, aby vyhovoval rozmanitým požadavkům německého provozovatele Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (rnv), který zajišťuje podle webu výrobce veřejnou dopravu v Mannheimu, Heidelbergu a Ludwigshafenu.

„Nejdelší tramvaj na světě (Škoda ForCity Smart 38T) je výsledkem úzké spolupráce s rnv na vytvoření vozidla, které splňuje komplexní požadavky městské i regionální dopravy. Díky své modulární konstrukci, vysoké kapacitě a funkcím uživatelsky přívětivým k cestujícím je klíčovým prvkem při utváření budoucnosti mobility v rýnsko-neckarském okrese. Díky tomu, že více než 20 % jeho komponentů pochází z Německa, tento projekt také podtrhuje silnou evropskou spolupráci v oblasti udržitelné veřejné dopravy,“ uvedl Jan Christoph Harder, President Region West & North ve Škoda Group.

Pro představu, tramvaj Škoda ForCity Smart 38T je téměř dvakrát delší než plejtvák obrovský, nejdelší živočich na světě. Uvnitř se nachází 72,4 km kabelů, které pohánějí její pokročilé systémy a zajišťují plynulý a spolehlivý provoz.

A s kapacitou až 368 cestujících je skutečnou změnou v městské mobilitě – nabízí dostatek prostoru pro dojíždějící. Stavba tramvaje takového rozsahu vyžaduje čas – výroba každé tramvaje Škoda 38T trvá 18 týdnů, zatímco její menší protějšek, 30m Škoda 36T, je dokončena za 9 týdnů.

Cesta každé tramvaje začíná ve finském Otanmäki, kde se vyrobí hrubá stavba, a poté se finálně montuje v závodě Škoda Group v Plzni v České republice. Tyto tramvaje, určené pro tramvajový i železniční provoz ve třech spolkových zemích, jezdí na rozchodu 1 000 mm a dosahují maximální rychlosti 80 km/h.

Jejich nízkopodlažní obousměrná konstrukce zajišťuje plynulou jízdu, zatímco bezbariérový přístup, vyhrazená místa pro vozíčkáře a rodiče s kočárky a široké dvojité dveře usnadňují nástup. Jsou vybaveny nejmodernějšími informačními systémy pro cestující a palubními kamerami a nastavují nový standard pohodlí, efektivity a bezpečnosti.

Zdroj: Škoda Group

Mohlo by vás zajímat

Reklama