Nové Ferrari F169MM přijíždí jako kupé s dvouturbovým osmiválcovým motorem

Výkon vozu umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy / Ferrari
Nové Ferrari F169MM, kupé 2+ s osmiválcovým motorem uloženým vpředu uprostřed, které v nabídce Ferrari nahrazuje model Roma, bylo minulý týden představeno veřejnosti.

Design nového vozu vychází z minimalistického stylu, přičemž tvarované objemy a čisté plochy podtrhují jeho moderní a dynamický charakter. Přední části dominuje podle webu automobilky velký nasávací otvor a dlouhá, tvarovaná kapota ukrývající osmiválcový motor turbo o výkonu 640 koní.

Zadní partie zdobí integrovaný aktivní spoiler, který zajišťuje stabilitu i při vysokých rychlostech. Sportovní a vytříbený vzhled pak dotvářejí kovaná kola a detaily z karbonových vláken.

Interiér vozu nabízí uspořádání se dvěma kokpity, přičemž nový volant je vybaven fyzickými tlačítky a návratem ikonického startovacího tlačítka. Integrovaný centrální displej a ergonomické ovládací prvky zajišťují intuitivní ovládání vozu i při dynamické jízdě.

Rozsáhlé využití karbonových vláken a kontrastního prošívání dodává interiéru exkluzivní nádech. Konfigurace 2+ navíc umožňuje využít zadní sedadla, což výrazně zvyšuje praktičnost vozu – rozšiřuje zavazadlový prostor a umožňuje cestování s dětmi.

V srdci modelu F169MM se nachází vylepšený dvouturbový osmiválec odvozený od oceňované rodiny motorů F154, který díky novému nastavení přeplňování dosahuje výkonu 640 koní. Osmistupňová dvouspojková převodovka zajišťuje rychlé a plynulé řazení.

Výkon vozu je jednoduše vynikající: zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy, z 0 na 200 km/h za 9,0 sekundy, přičemž poměr hmotnosti k výkonu činí 2,29 kg/k, což je nejlepší hodnota ve své třídě.

Dynamika jízdy byla dále vylepšena zavedením systému brzd „brake-by-wire“, řídicí jednotky „ABS Evo“ navržené pro všechny povrchy a podmínky a přepracovaným řízením, které nyní nabízí ještě přesnější a plynulejší jízdu. Aktivní aerodynamika s novým integrovaným pohyblivým zadním křídlem zajišťuje stabilitu za všech jízdních podmínek i nastavení systému Manettino a pomáhá maximalizovat dynamické vlastnosti vozu.

Infotainment systém je plně propojený a standardně nabízí Apple CarPlay i Android Auto, doplněné o bezdrátové nabíjení smartphonu. Nový volant, digitální přístrojový štít a 10,25″ horizontální centrální displej vytvářejí pokročilé rozhraní mezi člověkem a strojem, které je navrženo tak, aby zaujalo jak řidiče, tak spolujezdce.

Mezi volitelné prvky patří například přední zdvihací systém použitelný až do rychlosti 35 km/h, který umožňuje snadné překonávání městských překážek díky zvýšení výšky vozu až o 40 mm.

Motor Ferrari F169MM představuje nejnovější evoluci dvakrát přeplňovaného osmiválce o objemu 3855 cm³ z rodiny F154, která získala nejvíce mezinárodních ocenění v novodobé automobilové historii.

V této konfiguraci byl motor optimalizován tak, aby dosahoval maximálního výkonu 640 koní při 7 500 ot./min, se specifickým výkonem 166 koní na litr a s posunutým omezovačem otáček na 7 600 ot./min, což umožňuje plně využít stále rostoucí výkonovou křivku motoru.

Zdroj: Ferrari

Mohlo by vás zajímat

Reklama