Nové vlaky z Prahy na západ Čech budou jezdit rychlostí až 200 km/h

Podvozky nových souprav jsou navrženy pro rychlosti až 230 km/h / Škoda Group
Jak budou vypadat nové vlaky z Prahy na západ Čech? Škoda Group uzavřela smlouvu se soukromým dopravcem ARRIVA na výrobu 22 moderních nízkopodlažních elektrických jednotek nové generace, které budou dosahovat rychlosti až 200 km/h.

Smlouva zahrnuje dva typy jednotek – třívozovou (16 ks) a čtyřvozovou (6 ks), v celkové hodnotě přesahující 7 miliard Kč. Součástí smlouvy je podle webu Škody Group také opce na nákup dalších vozidel.

Dopravce plánuje nasazení těchto jednotek na linkách Ex6 (Praha–Plzeň–Cheb) a R16 (Praha–Beroun–Plzeň–Klatovy / Železná Ruda) v západních Čechách od prosince 2028.

Nové vlaky budou postaveny na zcela nové platformě. Označení platformy je Škoda 26Ev a tyto elektrické jednotky jsou určeny pro meziregionální a dálkovou dopravu. Nová platforma umožňuje konfiguraci tří až sedmi vozů v jednotce s kapacitou 200 až 600 sedadel.

Pro ARRIVU jsou jednotky navrženy jako dvousystémové (3 kV DC, 25 kV AC), ale mohou být modifikovány pro použití také na systému 15 kV AC například v Německu. Podvozky jsou navrženy pro rychlosti až 230 km/h.

Elektrické vlaky budou splňovat přísné požadavky na komfort cestujících, tlakotěsnost a požární bezpečnost, což umožní jejich provoz na vysokorychlostních tratích a v tunelových úsecích o délce nad 5 km. To se týká i tratí, které se budou již brzy budovat v České republice.

Cestující ocení u nových typů vlaku výkonnou klimatizaci, moderní informační systém, Wi-Fi připojení i zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky, a ke zvýšení bezpečnosti přispěje vnitřní i vnější kamerový systém. Úrovňový nástup a nízkopodlažní interiér zajistí pohodlné cestování osob s omezenou schopností pohybu. Samozřejmostí je i bezbariérová toaleta.

Nové jednotky budou vybaveny také pokročilými digitálními technologiemi z dílny Škoda Group, které zajišťují komfort pro cestující i obsluhu, a to při provozu i spojování jednotek, ale také přináší nové možnosti dálkového dohledu a diagnostiky vozidel.

Systém automatického vedení vlaku ATO umožňuje jednotkám provoz v aktuálně energeticky optimálním režimu, reguluje rychlost podle jízdního řádu a výškového profilu trati a optimalizuje brzdění. Dle reálných dat z provozu obdobných jednotek Škoda v Pobaltí dokáže uspořit až 15 % energie. Systém dálkového dohledu pak dokáže optimalizovat náklady na údržbu a zvýšit provozní spolehlivost. Ve vlaku nebude chybět ani vlakový zabezpečovač ETCS.

Zdroj: Škoda Group

Mohlo by vás zajímat

Reklama