Jak létat s drony v roce 2020? Novinky přinášejí například omezení věku pilotů

 
Další 2 fotografie v galerii
S drony do 250 gramů lze sice létat nad lidmi, neplatí to ale pro davy lidí / Pixabay
Popularita dronů stále roste. Mnoho dětí, ale i dospělých by dron rádo vidělo jako letošní vánoční dárek. Také do pracovního a běžného života pronikají létající bezpilotní prostředky stále více.

Hlídají objekty, kontrolují stav elektrického vedení nebo se s nimi experimentuje jako s prostředkem dodávání balíčků z e-shopů. V profesionální verzi bezpilotní prostředky vybavují armádu, policii i Integrovaný záchranný systém.

Od příštího roku pak i pro jejich běžný provoz budou platit nová pravidla, například minimální věk pro piloty či povinnou registraci dronu. Od 1. července 2020 nás čekají nová pravidla pro provoz bezpilotních prostředků po celé EU. Hlavní novinkou je nově minimální věk pro piloty dronů, který je určen na 16 let.

Dalším novým pravidlem je povinná registrace bezpilotních prostředků či úspěšné složení online testu. „Od příštího léta bude muset mít většina dronů také vlastní identifikační číslo, tedy jakousi obdobu SPZ pro automobily a motocykly. To se nebude týkat pouze dronů, které mají svou vzletovou hmotnost pod 250 gramů a zároveň nejsou schopni narazit do případné překážky s kinetickou energií větší než 80 joulů. Ostatní drony musí být v ČR registrovány na Úřadě pro civilní letectví,“ vysvětluje Andrej Hronec ze společnosti Audiopro. 

S drony do 250 gramů lze sice létat nad lidmi, neplatí to ale pro davy lidí. Drony také musí létat vždy na dohled pilota a maximálně do výšky 120 metrů nad zemí. V platnosti také zůstávají bezletové zóny stanovené jednotlivými členskými státy.

Aktuálním faktem jsou nejednotná pravidla pro létání s drony v různých zemích, a to je také jeden z důvodů, proč evropská legislativa tuto problematiku nově upravuje. Létání ve veřejném zájmu – tedy při použití složkami armády, policie či záchranářů – získává pro provoz profesionálního bezpilotního prostředku výjimku. A to právě z důvodu veřejného zájmu, mnohem profesionálnější konstrukce a v neposlední řadě řízení školeným pilotem. 

 
Buďte první

Mohlo by vás zajímat

Reklama