• redakce
  • Komerční sdělení
  • 02. listopadu 2021
  • 10:43

Digitální bezpečnost vs. kyberbezpečnost

Díky technologiím a digitalizaci lze ve vašem podnikání vylepšovat procesy / TierneyMJ / Shutterstock.com
Žijeme v digitální době, velká část našich životů, osobních i profesních tedy probíhá on-line. V kybernetickém světě nakupujeme, platíme účty, provozujeme sociální život, a dokonce i mnoho z nás on-line formou i pracuje.

Tato zvýšená závislost na internetu a digitálních sítích přináší pohodlí, ale také rizika. Zásady kybernetické bezpečnosti by proto měly být stejně tak samozřejmé, jako znalost pravidel dopravního provozu. 

Jaký je rozdíl mezi digitální informační bezpečností a kybernetickou bezpečností?

Možná jste už slyšeli o pojmu „kybernetická bezpečnost“. To není překvapivé, protože nezákonný přístup k něčím datům, identitě nebo finančním zdrojům se nazývá „počítačová kriminalita“, která vytváří potřebu kybernetické bezpečnosti.

Přesto je rozdíl mezi digitální bezpečností a kybernetickou bezpečností. Digitální zabezpečení zahrnuje ochranu vaší on-line přítomnosti (data, identita, aktiva). Kybernetická bezpečnost zároveň pokrývá více území, chrání celé sítě, počítačové systémy a další digitální komponenty a data v nich uložená před neoprávněným přístupem. Ve zkratce tedy digitální zabezpečení chrání informace a kybernetická bezpečnost chrání infrastrukturu, všechny systémy, sítě a informace.

Digitální bezpečnost v podnikání

Díky technologiím a digitalizaci lze ve vašem podnikání vylepšovat procesy, tvořit úplně nové automatizované operace, nebo dokonce vytvářet nové modely příjmů. Díky tomu může vaše firma expandovat a efektivně soutěžit s ostatními společnostmi na trhu.
Společně s přechodem firmy do digitální podoby přichází i hrozby, které dříve podnikatelé vůbec nemuseli řešit.

Stejně, jako si na firemní večírek pravděpodobně objednáte catering, a chlebíčky nemažete svépomocí, i v rámci IT bezpečnosti se vyplatí spolehnout se na pomoc profesionálů.

Chraňte své klienty

Právě firemní data a informace o vašich klientech jsou tou nejdůležitější komoditou, kterou byste měli chránit. To, abyste uchovávali informace o svých zákaznících v bezpečí, je naprosto esenciální. Pokud vám uniknou nebo jsou kompromitovány jejich informace, poškodí to vaši obchodní pověst a hrozí vám právní důsledky. Promyšlený bezpečnostní systém je tedy nutností.

Bezpečné online prostředí pro transakce

Zabezpečení veškerých osobních informací o zákaznících
Pokud přijímáte platby online, zjistěte, co může váš poskytovatel platební brány udělat, aby zabránil podvodům s on-line platbami. Využijete-li komplexní služby v rámci kybernetické bezpečnosti, získáte tak řešení na míru v návaznosti na ICT audit. Zabezpečení firemních informací zajistí pravidelné penetrační testy veškerých aplikací a celého systému na základě bezpečnostního auditu.

Školte své zaměstnance

Vaši zaměstnanci jsou v první linii obrany před hrozbami v digitálním prostoru. Je důležité zajistit, aby věděli o hrozbách, kterým mohou čelit, a o roli, kterou hrají při zajišťování bezpečnosti vaší firmy.

Nedostatečné proškolení vede k otevírání vrátek pro ransomware nebo pokročilé kybernetické hrozby, kdy se útočníci pokoušejí dostat do organizace prostřednictvím zařízení nepozorných uživatelů, nebo za použití phishingu – nejrůznějších podvodných sdělení, která se často tváří jako oficiální firemní komunikace. Běžný uživatel nemá bez proškolení často ani možnost podvodný původ sdělení odhalit.
Vzdělávat své zaměstnance byste měli o:

  • Používání silných hesel a přístupových frází.
  • Identifikaci a vyhnutí se kybernetickým hrozbám.
  • Postupu, když se setkají s kybernetickou hrozbou.
  • Správném nahlášení kybernetické hrozby.

Školení zaměstnanců může probíhat v mnohých podobách, v dnešní době hybridních kanceláří je nejčastější on-line školení formou e-learningu.

Mohlo by vás zajímat

Reklama

Komerční sdělení

Huawei Watch GT 2: Správa intimního zdraví

Lucie Wirthová