Počet kyberútoků na české společnosti je nad celosvětovým průměrem

Nejčastějším zdrojem kyberhrozeb pro české organizace za posledních 6 měsíců jsou Spojené státy / Pixabay
Na jednu českou organizaci je v průměru 530 kyberútoků za týden, vyplývá to z dat kyberbezpečnostní společnosti Check Point za uplynulých 6 měsíců. Přitom celosvětový průměr je 491 kyberútoků týdně na jednu společnost.

Na začátku roku došlo k pozvolnému poklesu kyberútoků po celém světě, následně došlo k určité stabilizaci a v poslední době sledujeme zase drobný růst. 

Nejčastějším zdrojem kyberhrozeb pro české organizace za posledních 6 měsíců jsou Spojené státy (33 %), následuje Česká republika (22 %), Irsko (17 %), Nizozemí (8 %), Německo (7 %), Španělsko (5 %) a ostatní země (8 %).

Škodlivé soubory se do českých organizací nejčastěji snaží dostat prostřednictvím webových stránek (92 %), prostřednictvím e-mailů distribuují útočníci pouze 8 % škodlivých souborů. V porovnání s námi je v celosvětovém měřítku přes webové stránky distribuováno jen 36 % škodlivých souborů, zatímco 64 % je šířeno e-maily.

Škodlivé soubory distribuované v e-mailech jsou nejčastěji soubory s koncovkou .exe, ale jejich podíl oproti polovině minulého roku klesl z 50 % na 35,9 %, na druhé místo se posunuly škodlivé soubory s koncovkou .xlsx (28,6 0). Následují .rtf (12,7 %) a .xls (8,2 %). Celosvětovému žebříčku vévodí také formát .exe (35,1 % škodlivých souborů distribuovaných e-maily), ale na druhé příčce je s výrazným podílem formát .xls (19,1 %). Následují .xlsx (15,3 %), .pdf (9,5 %), které při podobných útocích na české organizace prakticky není používané, a .rtf (6,6 %).

U škodlivých souborů distribuovaných prostřednictvím webových stránek je situace v České republice až překvapivě jednoznačná. 97,8 % takových souborů má koncovku .pdf. Naopak ve světě je situace mnohem pestřejší. 35,9 % škodlivých souborů má koncovku .exe, 22,2 % .pdf, 18,6 % .dll, 4,8 % .swf, 3,4 % .html a následují další formáty s podílem menším než 2 %.

 
Buďte první

Mohlo by vás zajímat

Reklama