Digitální svět se zvětšuje každý měsíc o desítky procent, pandemie funguje jako katalyzátor

Současná pandemie koronaviru urychlí digitalizaci v průměru o 3 roky / Pixabay
Letošní pandemie koronaviru a s ní související opatření vedla k velmi rychlému přesunu firem, ale i lidí, do online prostředí. Podle odborníků měl tento vývoj trvat dalších 5 až 10 let, k zásadním změnám v digitální transformaci došlo ovšem již během roku 2020.

Tento trend je dobře vidět například na chování zákazníků při nakupování. Během letošního roku se razantně zvýšil počet lidí pravidelně nakupujících online (až o 25 %), snížil se počet výběrů z bankomatů a výrazně stoupl obrat nejen velkých internetových obchodů (až o 60 %), ale prakticky všech tuzemských e-shopů.

Současná pandemie koronaviru tak podle nejnovějších průzkumů urychlí digitalizaci v průměru o 3 roky, přičemž v nejbližší budoucnosti lze očekávat další skokový růst jednotlivých online aktivit.

Samotný proces digitalizace je přitom velmi přínosný. "Jakákoliv digitální služba je totiž postavena na možnosti jejího rychlého využití prakticky neomezeným množstvím zákazníků. Digitální svět nejsou dnes ovšem pouze online prodejní procesy nebo digitální marketing, ale také online platby, digitální distribuční kanály nebo třeba v současné situaci tolik potřebné online vzdělávání," říká Richard Baar, CEO a zakladatel společnosti Daktela.

Většina firem dnes vnímá digitalizaci jako prostředek, který jim zvýší  výkonnost a efektivitu. Hlavní výhody digitálního světa jsou automatizace procesů a úspora nákladů. "Nesmíme však zapomínat ani na správně nastavenou komunikaci se zákazníky, ta může být zásadní pro další rozvoj jakékoliv firmy. Automatizace komunikace je důležitá například pro dnes velmi rychle se rozvíjející internetové obchody," upozorňuje Richard Baar.

Právě e-shopy by měly průběžně sledovat i spokojenost svých zákazníků, která se dá již dnes spolehlivě měřit. To je možné také například v rámci komunikačního systému Daktela, nově pomocí nástroje Nicereply, který se specializuje právě na měření spokojenosti a loajality zákazníků. Provozovatelé internetových obchodů tak lépe pochopí chování a postoje svých zákazníků a získají okamžitou zpětnou vazbu.

Mohlo by vás zajímat

Reklama