Nejprodávanější hrou loňského roku v Česku byla fotbalová EA Sports FC 25

Fotbal celosvětově táhne i jako počítačová hra / JRC
Prodejce gamingu a herního příslušenství JRC a Smarty.cz zveřejnily žebříček nejprodávanějších her a herních strojů u nás. Zlato jednoznačně získala fotbalová EA Sports FC 25, která se na špici prodejů objevuje pravidelně.

V Česku tedy byla loni nejprodávanější novinkou i krabicovou hrou celkově fotbalová EA Sports FC 25. „Ne nadarmo je fotbal označován za nejoblíbenější sport na světě. Potvrzují to i prodeje her. Titulu samozřejmě k oblíbenosti pomáhá skutečnost, že ho najdeme na všech platformách: od starých generací konzolí až po ty nové, stejně jako handheld konzole jako třeba Switch až po PC,“ uvádí za prodejce Petr Kratochvíl ze společnosti Smarty BRANDS

Na druhé příčce mezi novinkami se pak nachází Astro Bot, který si odnesl prestižní ocenění hry roku The Game Award. A to i přesto, že si hru lze zahrát pouze na PlayStationu. „Oblíbenost PlayStation 5 je ale naprosto zjevná a hráčská základna velká. Astro Bot ještě navíc potvrzuje vysokou kvalitu exkluzivních titulů, které vychází právě pro PlayStation (ačkoliv pak mnoho z nich následně míří i na PC), ale taky skutečnost, že i nenáročná, ale herně extrémně nápaditá záležitost dokáže zaujmout velkou skupinu hráčů, od těch nejmenších až po ty největší,“ vysvětluje Petr Kratochvíl. Mezi TOP3 nejprodávanějších novinek roku se objevuje další sportovní kousek – hokejová NHL 25. 

Pokud bychom se podívali na celkové prodeje her za rok 2024, potvrdí se neotřesitelná pozice sportovních her. EA Sports FC 25 jednoznačně končí na prvním místě; druhá co do prodejů je pak její předchůdkyně – EA Sports FC 24. Třetí místo pak bere Minecraft.

Od roku 2025 panují co do nových titulů velká očekávání. „Hned začátek roku nám přinese Kingdom Come: Deliverance II nebo třeba Assassin’s Creed Shadows. Obecně předpoklady ohledně herního průmyslu jsou velmi dobré, alespoň co se nových AAA her týče,“ doplňuje Petr Kratochvíl.

Mašinám stále vládne PlayStation

PlayStation stále velmi přesvědčivě zabírá první pozici prodeje herního hardware. Nintendo Switch končí druhé a na třetí příčce prodejů se objevují herní PC, což u Smarty a JRC konkrétně znamená jejich vlastní značku herních počítačů TIGO. „TIGO se prodralo z 7% podílu v minulém roce na 21 % a nejen, že dýchá velmi těsně na záda druhé pozici, ale taky velmi zahýbalo procentuálními poměry v celém žebříčku,“ říká Petr Kratochvíl.

Na čtvrté pozici skončil Xbox Series, kterému letos uškodil fakt, že v největší špičce sezony vypadl Xbox Series X z celého trhu a nebyl k dostání.

Hernímu merchi kralují kartičky

Stále oblíbenější je i různý herní merch: od postaviček jako jsou Funko POP, přes hrníčky, trička, až po sběratelské kartičky. A právě ty poslední jmenované jsou nejprodávanějším artiklem mezi herním merchem. „Jasnou jedničkou zůstává Pokémon TCG, ale sportovní karty, kombinace hokejových a fotbalových primárně, je začínají dohánět. Celkem jsme loni prodali tolik produktů sběratelských karet, že by udělaly radost každému obyvateli Brna, Ostravy a Olomouce dohromady,“ doplňuje Petr Kratochvíl. 

Zdroj: Smarty BRANDS, JRC

Mohlo by vás zajímat

Reklama