Děsivá simulace: Jak by to vypadalo, kdyby v obří městské aglomeraci dnes vybuchla atomová bomba?

 
Další 3 fotografie v galerii
Výzkumníci při svých testech zjistili, že běžný člověk má prostě smůlu / Virginia Polytechnic Institute
Svět žije bohužel stále pod hrozbou nukleární války, dokonce je tato hrozba dnes ještě aktuálnější, protože čím dále více (převážně nábožensky zaměřených) šílenců má stále nebezpečnější zbraně.

Jak by ale takový "průměrný" výbuch vlastně vypadal, pokud by atomová bomba dopadla na nějaké velké město?

Ve své simulaci se vědci podívali nejenom na destrukci, ale také se pokusili nasimulovat, jak by se chovali lidé, v případě toho nejhoršího. V dystopii jakoby z „The Sims" se proto pokusili nasimulovat výbuch atomové bomby, a to jmenovitě v lokalitě Washington, D.C.

Celá věc pochopitelně nevznikla proto, aby se mohl starosta Washingtonu pochlubit Severní Koreji, že na ně také myslí, ale proto, aby státní instituce zodpovědné za pohotovost a řešení problémových situací (vojáci, hasiči, policie atd.) měli k ruce simulaci, jak optimálně zvládat hrůzy ve všech formách a na jaké detaily nezapomenout.

Jako první je klíčové obnovit komunikaci – když někdo zavolá rodině a zjistí, že je v pořádku, je sám v klidu a snižuje se tak vzniklá panika.

Dle simulace by byl celý městský blok pryč doslova okamžitě a budovy pár kilometrů okolo zůstaly rozmlácené. Výzkumníci při svých testech zjistili, že běžný člověk má prostě smůlu – do 48 hodin jich tu zahyne přibližně 280 000. A to se bavíme pořád jen o mizerných 10 kilotunách (pořádné bomby počítají vše v MT – a 0,01 MT není nic extra).

Týmy pro extrémní situace (pokud tedy nějaké ještě zbudou – lze pochybovat, že by se někdo zastavil u jednoho města) budou muset řešit největší katastrofu v USA a šest největších zádrhelů: rozdrcené budovy, ulice plné trosek, nulové zásobování elektrickou energií, mlčící telefony, radioaktivní zamoření a všude samozřejmě mrtví a umírající.

Celý digitální Washington DC byl vytvořen v počítačích a poté několikrát „vybombardován". Nejprve došlo samozřejmě na to, že bylo třeba vytvořit dokonalý model, jenž začal u neméně dokonalé mapy. Poté vývojáři přidali každou budovu a milion lidí jako živý a na své okolí interagující dav (lidé v simulaci mohou panikařit – většina lidí bude ignorovat výzvu o vyhledání sklepa, ale půjde hned pro děti do školy, ukrývat se, poskytovat první pomoc nebo strachem stát na místě).

Mohlo by vás zajímat

Reklama