Peugeot 5008 GT: Robustní, přesto dynamické a dobře ovladatelné, SUV

 
Další 2 fotografie v galerii
Povedená maska chladiče zaujme na první pohled / Marek Kuřina
V redakci TechFocusu jsme měli možnost několik dní vyzkoušet vlajkovou loď značky Peugeot, model 5008, a to ještě ve své nejsilnější verzi s naftovým dvoulitrovým motorem. Novinka zaujme nejenom povedeným designem, ale i pohodlným ovládáním a prostorností.

S modelem 5008 GT ve verzi 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT8 jsme jezdili, jak ve městě, tak na menších okrskách i na dálnici. V této výbavě je i takto velké SUV dostatečně dynamické, a to i při plné obsazenosti, což může být až sedm lidí.

Po designovém upgradu, kterým 5008 prošla v letošním roce, vypadá novinka při pohledu zepředu velmi podobně jako nový model 3008, který jsme měli na jaře také možnost otestovat.

Model 5008 je přímo prošpikován inovativními funkcemi, které pomáhají řidiči jezdit skutečně bezpečně. Nás zaujal zejména systém Night Vision, kdy v noci nebo za snížené viditelnosti detekuje infračervená kamera přítomnost chodců nebo zvířat mimo dosah světlometů ve vzdálenosti až 200 metrů před vozidlem (tato maximální vzdálenost se nám tedy nepodařila v praxi ověřit, pokud informace výrobce platí, můžete jezdit s vozem rychle i po tmě například podél lesního porostu).

Praktické je, že vizualizace se promítá na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli a v případě existence možné překážky zazní i zvuková výstraha. Z dalších funkcí nechybí ani systém rozpoznávání dopravního značení, nebo automatické nouzové brzdění. Parkování pak usnadňuje 360° zpětná parkovací kamera a systém Park Assist.

Kokpit řidiče je vskutku na úrovni doby, s menším, elipsovitým, volantem, sedmi fyzickými ovladači a zejména centrálním dotykovým 10palcovým displejem a 12,3palcovou digitální přístrojovou deskou. Za zmínku stojí také nová 3D online navigace, která přijímá průběžně data z externích zdrojů. Máte tak kromě aktuálních dopravních informací k dispozici také přehled volných parkovacích míst v okolí, ceny paliva na různých čerpacích stanicích, předpověď počasí, upozornění na nebezpečné úseky a rychlostní radary.

Nejenom řidič má místa dostatek, ale i na zadních sedadlech se sedí pohodlně. Celkovou vnitřní prostornost modelu potvrzuje i 780litrový kufr.

Jak jsme se již zmínili samotná jízda je dostatečně dynamická (maximální rychlost je 215 km/h), snad jedině rozjezd z nuly na stovku nám připadal s 9,8 sekundami na tuto kategorii pouze průměrný. Jinak automatická převodovka zabírá včas, a to i při předjíždění ve vyšších rychlostech (díky síle 180 koní u námi testované motorizace) nebo popojíždění v městských kolonách. Průměrná spotřeba nafty se pohybovala kolem šesti litrů na 100 kilometrů.

Co se týká motorizace, tak u modelu Peugeot 5008 si můžete vybrat z nabídky klasické benzíny a diesely spojené s manuální šestistupňovou nebo automatickou osmistupňovou převodovkou. My bychom vzhledem k robustnosti vozu doporučili právě dvoulitrový čtyřválec BlueHDi o výkonu 180 koní.  

Základní verze nového Peugeotu 5008 začíná na 735.000 Kč, námi testovaná nejsilnější naftová varianta s automatickou převodovkou pak na 950.000 Kč.

Mohlo by vás zajímat

Reklama