Peugeot 3008 GT Hybrid4: Silný výkon ve stylovém designu

 
Další 2 fotografie v galerii
Model při jízdě kombinuje benzinový motor a hned dva elektromotory / Marek Kuřina
Hybridní SUV představují jeden z nejrychleji rostoucích segmentů na tuzemském trhu s osobními automobily a není divu. Na Peugeotu 3008 GT Hybrid4, který byl představen ve druhé polovině loňského roku, vás trochu zarazí snad jenom jeho vyšší cena, která ovšem odpovídá kvalitě. Automobil prostě patří k tomu nejlepšímu, co si v této kategorii můžete dnes pořídit.

Hned na úvod je potřeba prozradit, že model 3008 Hybrid4 disponuje nejvyšším výkonem, který kdy Peugeot u sériových vozů dosud nabízel, konkrétně jde o 300 koní.

Model při jízdě tedy kombinuje benzinový motor 1.6 PureTech 147 kW/200 k a hned dva elektromotory 80 kW/110 k. Baterie s kapacitou 13,2 kWh zajišťuje v plně elektrickém režimu dojezd až 59 kilometrů, při běžné cestě po městě vám baterie vydrží určitě na 50 kilometrů, což bude většině uživatelů během dne bohatě stačit. 

Přitom pokud zcela nevyjezdíte kapacitu elektrických baterií, tak můžete jezdit po městě při velmi příjemné kombinované spotřebě na úrovni cca 5 litrů na 100 kilometrů. Silný výkon modelu 3008 poznáte ihned, na stovku z klidu zrychlíte za necelých sedm sekund a při předjíždění na dálnici nebo do kopce na okrsce je tento vůz skutečně velmi dynamický, zejména vzhledem k jeho celkové hmotnosti (necelé dvě tuny) a dalo by se říci "bytelně" působícímu designu.

Co se týká právě designu, tak v interiéru jsme ocenili zejména pohodlné ovládání pomocí centrálního 10palcového HD dotykového displeje se zobrazením on-line 3D navigace s hlasovým ovládáním. Zaujme vás jistě i animace distribuce energie, kdy poznáte, zda využíváte právě zásobu elektřiny v akumulátorech, nebo spalujete benzín.

Bohužel vybité akumulátory se sami od sebe za jízdy zpětně nedobíjejí, musíte vybrat příslušný režim, který to umožňuje a pak vám ovšem zase výrazně vylítne spotřeba benzínu, často i přes 8 litrů na 100 km.

Multifunkční volant se dobře drží v ruce, tlačítka ovládání hlasitosti nebo výběru stanic rádia byla umístěna v příjemném dosahu prstů. Pouze jsme měli pocit, že řidičům vyšším než 185 centimetrů nezůstane příliš mnoho volného prostoru nad hlavou. Ale to je jediná výtka k jinak velmi modernímu vzdušnému interiéru 3008ky, architektura i-Cockpitu prostě zaujme většinu i náročnějších uživatelů.

Za pozornost u toho modelu stojí jistě i řada funkcí, který zvyšují bezpečnost samotné jízdy. Za nejdůležitější považujeme systém "Night Vision", který v noci detekuje pomocí infračervené kamery přítomnost chodců nebo zvířat před vozidlem mimo dosah světlometů na vzdálenost až 200 metrů. Při zjištění nebezpečí vás systém upozorní varovným signálem. 

Praktický je také systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu detekuje pomocí kamery, která rozeznává plnou či přerušovanou dělicí čáru silničního značení, neúmyslné vybočení z daného pruhu.

Nechybí ani systém automatického nouzového brzdění, který rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 5 – 140 km/hod. Model Peugeot 3008 s plug-in hybridním motorem a pohonem 4x4 se prodává v současnosti v akci za 1.200.000 Kč.

Mohlo by vás zajímat

Reklama