Nová éra elektromobility. Volvo testuje inovativní technologii bezdrátového nabíjení

Energie bude z nabíjecího systému do vozu proudit prostřednictvím nabíjecí desky / Volvo Cars
Volvo Cars testuje v reálném městském prostředí novou technologii bezdrátového nabíjení, přičemž vyhodnocuje její potenciál pro budoucí elektrická vozidla.

V průběhu tříletého období bude společnost Cabonline, jež je největším provozovatelem taxislužby v severských zemích, využívat malou flotilu plně elektrických vozů Volvo XC40 Recharge. Tyto taxíky budou doííjeny prostřednictvím stanic pro bezdrátové nabíjení postavených ve švédském Göteborgu.

Testovací fáze bezdrátového nabíjení automobilů je jedním z mnoha projektů navržených strategickou iniciativou nazvanou Gothenburg Green City Zone, v rámci níž jsou některé městské části využívány jako živé testovací oblasti pro vývoj udržitelných technologií.

„Iniciativa Gothenburg Green City Zone nám umožňuje prověřovat v reálném prostředí nové vzrušující technologie a díky tomu průběžně vyhodnocovat jejich potenciál v případě jejich širšího využívání v budoucnosti,“ uvedl Mats Moberg ze společnosti Volvo Cars.

„Testování nových technologií nabíjení ve spolupráci s vybranými partnery představuje dobrý způsob vyhodnocení alternativních možností nabíjení pro naše budoucí vozy.“

Nabíjecí stanice, které budou využívány v rámci testování, dodává společnost Momentum Dynamics, která je předním poskytovatelem systémů pro bezdrátové nabíjení elektrickou energií. Proces nabíjení se bude u těchto systémů spouštět v momentě, kdy kompatibilní vůz zaparkuje nad nabíjecí plochou zabudovanou přímo v silnici, což řidičům umožní nechat vůz pohodlně nabít, aniž by z něj museli vystupovat.

Energie bude z nabíjecího systému do vozu proudit prostřednictvím nabíjecí desky, která se propojí s přijímací jednotkou ve voze. Ke snadnému zarovnání vozu s nabíjecí deskou bude využíván systém kamer s výhledem do 360° instalovaný ve vozech Volvo. U plně elektrických vozů Volvo XC40 Recharge bude nabíjecí výkon bezdrátové nabíječky více než 40 kW, díky čemuž bude proces nabíjení přibližně čtyřikrát rychlejší než při nabíjení 11kW nabíječkou prostřednictvím střídavého proudu a skoro stejně rychlý jako nabíjení 50kW nabíječkou pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem.

Vozy Volvo budou v rámci testu využívány více než 12 hodin denně, přičemž ujedou přibližně 100 000 km ročně, což znamená, že se bude současně jednat i o první test prověřující odolnost plně elektrických vozů Volvo při komerčním využití.

Zdroj: Volvo Cars

Mohlo by vás zajímat

Reklama