Stále více smartphonů disponuje umělou inteligencí: Již brzy některé modely poznají i to, jak se cítíte

 
Další 3 fotografie v galerii
Chytrý telefon bude sledovat emoční stav svého majitele / Pixabay
Analytici předpovídají, že do roku 2022 bude 80 procent prodávaných telefonů vybaveno vestavěnými funkcemi založenými na AI (umělé inteligenci). AI zabudovaná přímo v telefonu již nyní poskytuje například lepší ochranu dat nebo úsporu baterie.

Budoucí možnosti AI umožní chytrým telefonům učit se, plánovat a řešit problémy uživatelů. Chytrý telefon nebude jenom chytřejší, ale také rozšíří zásadně možnosti jeho majitele převzetím části kognitivních úloh. AI schopnosti chytrých telefonů jsou ovšem prozatím pouze ve velmi raném stádiu.

Jednou z nejzajímavějších možností, která se do několika let u smartphonů objeví, je funkce "detekce emocí". Systémy pro detekci emocí a jejich vyhodnocování budou umožňovat chytrým telefonům detekovat, analyzovat, zpracovat a odpovídajícím způsobem reagovat na emoční stavy a nálady uživatele.

Díky AI bude váš telefon i váš chápající kamarád!

Rostoucí míra využívání virtuálních osobních asistentů a jiných technologií postavených na AI využívaných v konverzačních systémech a rozhraních si vyžádá přidání emoční inteligence pro lepší chápání kontextu a vyšší kvalitu služeb. Výrobci aut mohou například použít čelní kameru chytrého telefonu, aby lépe chápali fyzický stav řidiče nebo vyhodnotili únavu s cílem zvýšit bezpečnost.

Systémy emoční umělé inteligence (AI) se postupně stávají natolik sofistikovanými, že podle analytiků budou již za pár let vědět o emočním stavu svého majitele víc než jeho vlastní rodina.

AI tak vyvolá hned několik revolučních změn ve způsobu, jakým pracujeme se svými zařízeními. Systémy emoční AI a detekce emocí umožní běžným předmětům detekovat, analyzovat, zpracovat a reagovat na lidské emoční stavy a nálady – chápat tak lépe kontext a vytvářet osobnější uživatelský zážitek. Můžeme se tak v nejbližší budoucnosti těšit na příchod zařízení pracujících s emočním kontextem prostřednictvím analýzy datových bodů ze snímaného výrazu v obličeji, intonace hlasu nebo behaviorálních vzorců, které tak zlepšují uživatelský zážitek.

Po chytrých telefonech a zařízeních v připojené domácnosti budou sbírat, analyzovat a zpracovávat uživatelská emoční data pomocí počítačového zraku, zvuku a senzorů zachytávajících behaviorální data také nositelná elektronika a připojená vozidla – s cílem přizpůsobit se nebo reagovat na potřeby a touhy uživatele.

Mohlo by vás zajímat

Reklama