Nový trend v audiu: Přizpůsobte si přehrávání hudby vlastnímu sluchu

 
Další 1 fotografie v galerii
Základní myšlenkou osobní personalizace je vyhodnocení sluchu v rozmezí slyšitelných zvuků / Pixabay
Sluch každého z nás je trochu jiný, a navíc se i s věkem mění. Pomocí nové technologie mohou posluchači s různými sluchovými vlastnostmi slyšet nahrávky tak, jak skutečně mají znít. Stačí si pořídit aplikaci Mimi Hearing Test.

Jestliže máte například sluchový propad v určitém spektru frekvencí, zvuková personalizace vám při přehrávání příslušné tóny adekvátně zesílí. Pomáhá také zlepšit srozumitelnost filmových dialogů při sledování televize. V medicíně zajišťuje zase diagnostiku sluchu pro následné správné nastavení specializovaných naslouchacích zařízení.

Základní myšlenkou osobní personalizace je prvotní vyhodnocení sluchu uživatele v rozmezí slyšitelných zvuků a následné nastavení reprodukčního zařízení dle výsledků měření. Poslechový test je možné absolvovat v domácích podmínkách, a to s využitím mobilní aplikace a konkrétního zařízení (sluchátek či televizoru), jehož reprodukční charakteristiku aplikace přesně zná.

Během přibližně šestiminutového testu porovnává postupně posluchač hlasitost, s jakou vnímá frekvenční spektrum od hlubokých po vysoké tóny. Aplikace Mimi Hearing Test vše vyhodnotí a poté nastaví ekvalizér vestavěný přímo v daném zařízení tak, že zvuky, které slyší uživatel slaběji, zesílí, a naopak výrazněji vnímané frekvence jemně potlačí.

Výsledkem je pro každého individuálně upravená, ale ve výsledku dokonale vyrovnaná frekvenční charakteristika pro poslech hudby nebo sledování filmů. Díky tomu můžete ve skladbách slyšet detaily, které byste jinak nezaznamenali a vnímat nahrávky přesně tak, jak je hudebníci a hudební studia vyprodukovali. Pozitivním důsledkem je také fakt, že při sledování filmů nemusí posluchači zvyšovat hlasitost reprodukce pro zachování dobré srozumitelnosti dialogů.

Od roku 2013 byla implementována technologie Mimi Defined pouze do několika produktů - aktuálně jde o dvě značky sluchátek (beyerdynamic a Bragi) a nově také výrobce televizorů Loewe. U sluchátek se samozřejmě personalizace nabízí, protože posluchačem je vždy jedna konkrétní osoba.

Konkrétně beyerdynamic má v nabídce již šestici sluchátek vybavených osobní personalizací zvuku Mimi Defined, a to v provedení přes uši (Aventho Wireless, Amiron Wireless a Lagoon ANC) i do uší (Blue Byrd, Blue Byrd ANC a Xelento Wireless).

Mohlo by vás zajímat

Reklama