Řidiči elektrických vozidel podle odborníků riskují, když nabíjí svá auta doma

 
Další 1 fotografie v galerii
Více než polovina majitelů elektromobilů se přiznala, že při nabíjení auta do sebe zapojuje více zásuvek / Pixabay
Elektromobily představují zatím pouze jedno procento všech silničních vozidel v Evropě, přesto jsou však na vzestupu. Nyní ovšem odborníci majitele elektromobilů varují před nesprávným způsobem nabíjení jejich silničních miláčků.

Například Aktuální průzkum více než 1500 majitelů automobilů ve Velké Británii zahrnoval i uživatele elektrických a hybridních automobilů. Bylo zjištěno, že 75 % vlastníků elektromobilů je nabíjí doma.

Jenže to může vést k úrazům elektrickým proudem a dokonce požárům. Celou situaci zhoršuje i nedostatek veřejných dobíjecích míst poblíž domova. Růst počtu elektrických vozidel je šestkrát rychlejší než tempo, jakým přibývají veřejné dobíjecí stanice.

Nejnebezpečnější praktiky podle expertů jsou ty, kdy uživatelé zapojují zásuvky za sebe, aby pokryli delší vzdálenosti. Tato praxe je bohužel rozšířená navzdory tomu, že devět z deseti majitelů aut říká, že věděli, že domácí prodlužovací kabely by neměli používat venku. Elektrical Safety First  (ESF), organizace na ochranu spotřebitele, která zadala uvedenou studii ve Velké Británii, proto naléhá na vládu, aby vybudovala více veřejných dobíjecích míst.

Více než polovina lidí se přitom přiznala, že při nabíjení auta do sebe zapojuje více zásuvek. Téměř polovina uživatelů elektrických vozidel navíc uvedla, že nechali nabíjení pomocí kabelů běžet, i když venku pršelo.

Majitelé vozidel jsou proto vybízeni k tomu, aby si pořídili speciální nabíjecí kabely a boxy pro elektrická vozidla. Ty jsou považovány za mnohem bezpečnější, než připojení přímo z domácí sítě. Webové stránky ESF také uvádějí: „Nikdy nepoužívejte při nabíjení vašeho elektrického vozidla prodlužovací kabel určený pro domácí zásuvky. Pokud potřebujete použít prodlužovací kabel, používejte pouze ten, který je vhodný pro venkovní použití,  například kabel s navijákem.“

Přitom počet nabíjecích stanic pro elektromobily v Evropě (i v České republice) neustále roste. Elektromobily zatím představují pouze jedno procento všech silničních vozidel, ale je snaha vytvořit infrastrukturu, která by umožňovala vlastnit elektrický vůz i běžné střední třídě. Nedostatek nabíjecích stanic, dlouhé čekací doby při nabíjení a malé dojezdy aut zatím omezuje další rozvoj elektromobility na silnicích.

Mohlo by vás zajímat

Reklama