Průzkum: Více než 40 % lidí už k autu necítí žádnou emoční vazbu

Aktuálně čítá evropská flotila carsharingových vozů již 370 000 aut / Pixabay
Carsharing, tedy sdílení aut přímo mezi lidmi, stále nabírá na popularitě a svá auta je ochotno půjčovat ostatním čím dál více lidí.

V České republice pociťuje emoční pouto k automobilu dle průzkumu KPMG zhruba stejné procento lidí, jako je tomu v Rakousku, Německu a Francii. Zhruba 40 % Čechů k automobilu žádnou citovou vazbu necítí a 60 % lidí by bylo ochotných své auto za peníze sdílet s ostatními. Mnozí si totiž již uvědomují, že 95 % času stojí automobil bez užitku na ulici.

Nová studie odhaduje, že potenciál carsharingu bude z těchto důvodů růst i nadále a v roce 2025 by v Evropě mělo být k dispozici 2,3 milionu sdílených aut.

O deset let později by již mělo být sdíleno dokonce 7,5 milionu vozů. Aktuálně čítá evropská flotila carsharingových vozů 370 000 aut, tedy jen zhruba 0,13 % všech vozů. 

Dle studie jsou hlavními důvody pro pořízení vlastního automobilu požitek z jízdy ve vlastním voze, potřeba mít svůj soukromý prostor, radost z konkrétního designu vlastního automobilu a poté potřeba demonstrovat své společenské postavení. Ukazuje se ale, že důležitost těchto argumentů pro vlastní vůz je čím dál nižší. 

Rozvoj carsharingu potvrzují i konkrétní čísla: například počet zákazníků platformy HoppyGo se za minulý rok rozrostl na 50 tisíc uživatelů, kteří sdílenými auty najeli na 4 miliony kilometrů. Na platformě HoppyGo je k dispozici přes 1 500 aut a jejich majitelům firma za jejich zapůjčení do konce roku 2018 vyplatila přes 10 milionů korun.

Mohlo by vás zajímat

Reklama