Elektrokoloběžky zažívají boom: Prodá se jich již více než elektrických kol

Poptávka po elektrokoloběžkách je ve velkých městech nad padesát tisíc obyvatel / Pixabay
V kategorii elektrovozidel se tento rok nejvíc daří elektrickým koloběžkám. Například v síti Datart tvoří až 80 procent celkového prodeje elektrických vozidel.

Hlavní sezóna prodeje elektrokoloběžek nastupuje začátkem května a končí v polovině července. Druhá vlna pak začíná v předvánočním období.

Na trhu je dnes několik výrobců elektrických kolobežek a mezi nejprodávanější značky patří Xiaomi, Blaupunkt, Inmotion a Denver. Průměrná cena prodané elektrokolobežky je 8 700 korun.

„Letos je mimořádný zájem, prodej elektrokoloběžek v sezóně vzrostl o 300 procent v porovnání s ostatními měsíci,“ prozradil Martin Foltýn z Datartu. 

Poptávka po elektrokoloběžkách je převážně ve velkých městech nad padesát tisíc obyvatel. Důvodem je zvýšený zájem o alternativní způsoby dopravy. Většinu zákazníků tvoří lidé v produktivním věku. Elektrické koloběžky jim pomáhají přepravit se také v menších městech na zastávku autobusu nebo vlakovou stanici a díky tomu, že jsou skladná, si je mohou lidé přepravit do velkých měst a tam je využívat dál.

Kategorie elektrovozidel je mezi zákazníky dlouhodobě velmi vyhledávaná. Kromě koloběžek v ní najdete také elektrokola, hoverboardy, elektroboardy, segwaye, elektrobrusle či jednokolky. Nejvyšší nárůst prodeje v celém segmentu však vykazují kolobežky, které tento rok plynule navázaly na dlouhodobou popularitu elektrokol. 

 

Mohlo by vás zajímat

Reklama