- Ilona Cílková
- PC / Notebooky
- 22. srpna 2019
- 09:41
Facebook vám nově prozradí, jak shromažďuje vaše data z jiných webů
Zástupci Facebooku uvedli, že přidávají sekci, kde můžete vidět aktivitu, jak vás tato největší sociální síť sleduje na internetu. Můžete zvolit vypnutí sledování, v opačném případě bude sledování pokračovat stejným způsobem. Tento nástroj, dříve známý jako „Jasná historie“, se bude nyní jmenovat „Aktivita mimo Facebook“.
Tato funkce bude k dispozici v Jižní Koreji, Irsku a Španělsku, což je v souladu se strategií společnosti Facebook uvádět nové funkce nejprve na menších trzích. Společnost neposkytla časový harmonogram, jak bude službu rozšiřovat do USA a dalších zemí, pouze to, že rozšíření proběhne v „nadcházejících měsících“. Blokování sledování, které je ve výchozím nastavení zapnuto, by mohlo znamenat zobrzování méně známých reklam. Nezmění to ale skutečný počet reklam, které uvidíte na Facebooku.
Facebook čelí rostoucí vládní kontrole svých postupů v oblasti ochrany osobních údajů, včetně rekordní pokuty ve výši 5 miliard USD od Federální obchodní komise USA za špatné zacházení s uživatelskými daty. Zvýšení ochrany soukromí by mohlo společnosti pomoci zabránit regulaci a dalšímu potrestání. Ale je to choulostivé, protože téměř všechny příjmy Facebook závisí na vysoce cílené reklamě. CEO Mark Zuckerberg oznámil novou funkci již před více než rokem. Společnost uvedla, že jde o složitý technický proces, což je důvodem pro pomalé a postupné zavádění.
Uživatelé budou moci odpojit svoji aktivitu od konkrétních webů nebo aplikací nebo se znovu připojit k určitému webu, zatímco ostatní sledování zůstanou vypnutá. K této funkci budete mít přístup tak, že přejdete do nastavení Facebooku a dolů na položku „Moje informace na Facebooku“. Po spuštění bude k dispozici sekce „Aktivita mimo Facebook“.
Tento nástroj vám umožní smazat vaši historii prohlížení z Facebooku a zabránit jí ve sledování budoucích kliknutí a návštěv webových stránek. Znamená to, že Facebook nebude používat informace získané z aplikací a webů k cílení reklam na Facebook, Instagram a Messenger.
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email