První těžké nákladní vozidlo na světě s palivovými články ujede 400 km bez doplňování paliva

 
Další 1 fotografie v galerii
Technika palivových článků je mimořádně vhodná pro nákladní dopravu / Hyundai
XCIENT Fuel Cell je první velkosériově vyráběné těžké nákladní vozidlo na světě, které je poháněné palivovými články. První vozidla budou předána zákazníkům z řad provozovatelů vozových parků již v září.

XCIENT je poháněn systémem palivových článků na vodík. Jedná se o dvě sady palivových článků, každá s výkonem 95 kW. Celkový nejvyšší výkon systému je tedy 190 kW.

Do sedmi rozměrných nádrží lze uložit celkem 32,09 kg vodíku. Dojezd modelu XCIENT Fuel Cell na jednu náplň nádrží je cca 400 km (platí pro nákladní vozidlo 4×2 s mrazírenskou nástavbou provozované jako souprava s přívěsem o celkové hmotnosti 34 tun). Doplňování paliva do nákladního vozidla trvá cca 8 až 20 minut.

Technika palivových článků je mimořádně vhodná pro nákladní dopravu a logistiku díky dlouhému dojezdu a rychlému doplňování paliva. Dvojitý systém palivových článků poskytuje dostatek energie k pohonu těžkých nákladních vozidel i v horském terénu alpského regionu (prvních 10 vozidel XCIENT Fuel Cell bude jezdit ve Švýcarsku).

Hyundai Motor kromě modelu XCIENT Fuel Cell vyvíjí také tahač pro dálkovou dopravu, který ujede na jednu náplň nádrží na vodík až 1000 kilometrů. Toto vozidlo bude vybaveno vylepšeným systémem palivových článků s dlouhou životností a vysokými výkony. Inovativní tahač je určen pro globální trhy včetně Severní Ameriky a Evropy.

Mobilita s nulovými emisemi bude hrát v budoucí strategii Hyundai významnou roli. Kromě nákladních vozidel XCIENT Fuel Cell je také výrobcem SUV NEXO, druhé generace osobních vozů Hyundai s pohonem na vodík. Hyundai chce prodávat do roku 2025 cca 670 000 elektromobilů ročně včetně 110 000 elektromobilů s palivovými články.

Mohlo by vás zajímat

Reklama