Stále více lidí bude podle analytiků v příštím roce nakupovat přímo z auta

Řidiči mohou provádět platby ze svých připojených vozů prostřednictvím aplikací jako je Alexa / Bosch
Podle odhadu analytiků společnosti Gartner dosáhnou obchodní transakce provedené prostřednictvím automobilů v roce 2023 objemu miliardy dolarů, oproti méně než 100 milionům v letošním roce.

Řidiči mohou dnes provádět objednávky a platby ze svých připojených vozů prostřednictvím aplikací jako je Alexa, Xevo Market nebo platforma Banma především při nákupu paliva, potravin či platbách za parkování.

„Škála dostupných služeb dále poroste s tím, jak poroste počet partnerství mezi výrobci vozidel, prodejci značek a služeb a tvůrci software,“ říká viceprezident výzkumu Gartner Mike Ramsey.

Vedle objednávek a plateb prováděných prostřednictvím cloudových platforem, do nichž se auta mohou připojit, budou také řidiči v rostoucí míře používat aplikace třetích stran zrcadlené na obrazovku v automobilu ze svých chytrých telefonů, případně z chytrých blockchainových peněženek nebo digitálních peněženek vestavěných do systémů automobilu.

To by navíc umožnilo nejen z vozu platby provádět, ale také je do něj přijímat. „Auto by mělo jedinečný identifikátor a fungovalo vlastně jako kreditní karta schopná dělat transakce,“ říká Mike Ramsey.

Gartner také předpovídá, že do roku 2025 dojde k zásadnímu otřesu a proměně v oblasti prodeje automobilů – plná pětina nových vozů bude prodávána online. „Pandemie opět urychlila rodící se fenomén online prodeje aut a přesvědčila rostoucí počet zákazníků, že napříště nemusí chodit do autosalonu,“ vysvětluje ředitel výzkumu Gartner Pedro Pacheco.

V současné době je přes internet prodáno méně než 1 % nových vozů, rostoucí počet automobilek ale zavádí online prodejní platformy pokrývající celý proces prodeje od objednávky, přes financování, nákup a dodávku domů.

Mohlo by vás zajímat

Reklama