Nové elektromobily Hyundai dosáhnou rychlosti až 260 km/h s dojezdem přes 500 kilometrů

Platforma chrání sadu akumulátorů odolnou nosnou strukturou z ultravysokopevnostní oceli / Hyundai
Hyundai odhalil v prosinci 2020 E-GMP, tedy speciální platformu pro akumulátorové elektromobily, z níž vzejde nová generace výhradně elektricky poháněných modelů. Nové elektromobily konstruované s využitím této platformy poskytnou na jedno nabití dojezd více než 500 km a rychlonabíjením dosáhnou stavu nabití na 80 % kapacity během 18 minut.

A to není zdaleka všechno. Nový připravovaný vysokovýkonný model na základě E-GMP by měl zrychlit z nuly na 100 km/h za méně než 3,5 sekundy a bude mít nejvyšší rychlost 260 km/h.

Platforma E-GMP, koncipovaná speciálně pro elektromobily, poskytuje rozmanité výhody v porovnání se současnými platformami HMG, které byly zkonstruovány především pro použití spalovacích motorů. Mezi přínosy E-GMP patří ještě větší flexibilita vývoje, mimořádné jízdní výkony, delší dojezd, rozšířená bezpečnostní výbava a více prostoru v interiéru pro cestující a jejich zavazadla.

Konstrukce platformy E-GMP nabízí vysokou úroveň jízdních vlastností v zatáčkách a jízdní stabilitu ve vysokých rychlostech. K tomu významně přispívá optimální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu společně s nízkým těžištěm díky nízko uložené sadě akumulátorů a výhodnému umístění elektromotoru, které je v porovnání se spalovacím motorem u konvenčních automobilů prostorově daleko méně náročné.

Vysokootáčkový elektromotor zvýší jízdní výkony vozidel na platformě E-GMP. Vysoká úroveň jízdního komfortu, ovladatelnosti a stability bude zaručena pětiprvkovou zadní nápravou, která se obvykle používá u vozidel středních a vyšších tříd. Jedná se o první integrovanou hnací nápravu IDA (Integrated Drive Axle) na světě, jež kombinuje ložiska kol s hnacími hřídeli pro přenos výkonu na poháněná kola.

Platforma chrání sadu akumulátorů odolnou nosnou strukturou z ultravysokopevnostní oceli. Tuto strukturu navíc vyztužují komponenty z oceli tvářené za tepla.

Efektivní pohlcování nárazové energie zajišťují deformovatelné části karoserie a podvozku ve spojení s důmyslně koncipovanými dráhami pro účinné vedení nárazové energie do ostatních částí skeletu a s mimořádně stabilním upevněním sady akumulátorů k centrální části karoserie vozidla.

E-GMP maximalizuje vnitřní prostor dlouhým rozvorem náprav, krátkými převisy karoserie vpředu a vzadu a štíhlým modulem přístrojové desky. Sada akumulátorů je uložena pod podlahou. E-GMP díky tomu nabízí interiér s plochou podlahou. Výsledkem je více prostoru pro nohy cestujících s možnostmi různého uspořádání sedadel vpředu a vzadu.

Samotná sada akumulátorů – umístěná v prostoru mezi přední a zadní nápravou – bude mít nejvyšší hustotu energie ze všech systémů, které společnost Hyundai Motor Group dosud vyvinula.

Částečný podíl na tom má i vyšší výkon chladicí soustavy. Nový samostatný chladicí okruh umožnil kompaktnější konstrukci sady akumulátorů. Hustota energie je o 10 % vyšší než u současné technologie akumulátorů pro elektromobily. Sady akumulátorů jsou díky tomu lehčí, lze je místit do nižší polohy, a tím získat ještě více prostoru v interiéru.

Mohlo by vás zajímat

Reklama