Malý sporťák na baterky jako ideální parťák do městského provozu

 
Další 3 fotografie v galerii
Model nás i v tomto zimním nečasu zaujal zrychlením z nuly na 100 km/h za necelých devět sekund / Marek Kuřina
Peugeot e-208 GT, který jsme měli několik dní zapůjčený v redakci TechFocusu, je praktické a na elektromobil skutečně velmi svižné auto. Již na první pohled vás zaujme sportovním designem, ale to není u tohoto modelu zdaleka všechno.

Novinka určitě přispěje k ještě většímu rozvoji a prodeji vozů s alternativními pohony. Podle Svazu dovozců automobilů stouply vloni prodeje elektromobilů v Česku meziročně skoro trojnásobně.

Vedle hybridů se stále více prosazují právě bateriové elektromobily, které se každým novým modelem zbavují negativ, jež je dříve provázely. Zvyšuje se především dojezd na nabití a také výkon. Oboje potvrzuje i nový Peugeot e-208 GT.

Model e-208 GT nás zaujal hned během první jízdy, jak dobře seděl v zatáčkách a jak rychle reagoval i na decentní sešlápnutí plynu. Automatická převodovka fungovala velmi plynule a spolehlivě.

Při řízení nás potěšil malý, sportovně laděný, multifunkční volant, samotné ovládání vozu je přehledné díky dotykovému 10palcovému displeji. Další ovládací tlačítka ve stylu piana se někomu možná líbit nemusí, ale určitě si po pár jízdách zvyknete. Snad až na ovládání vytápění sedaček, kam se nemusíte se silnějšími prsty přesně trefit na vybraný stupeň zahřívání. Při delších cestách pak oceníte komfort předních nastavitelných vyhřívaných sedadel s dobrým bočním vedením.

Model nás i v tomto zimním nečasu zaujal zrychlením z nuly na 100 km/h za necelých devět sekund. V městském provozu jsme si potom ověřili, že brždění, které nastává jakmile pustíte plyn, je veskrze praktickou záležitostí.

Zabudovaný motor s výkonem 100 kW (136 k) a okamžitým točivým momentem 260 Nm skutečně umožňuje i sportovnější jízdu, zvláště v režimu "Sport", přitom zůstává chod modelu, jak se na správný elektromobil sluší, velmi tichý.

Snad jedinou slabinou je rychlé vybíjení Li-Ion baterie (s celkovou kapacitou 50 kWh) při teplotách kolem nuly, navíc pokud se ještě vydáte na dálnici a jedete rychlostí přes 120 km/h. Potom je lepší raději sledovat bedlivě indikátor stavu vybití baterie, protože byste také nemuseli vůbec dojet do vysněného cíle.

Jinak je výrobcem garantovaný dojezd 340 kilonetrů na jedno nabití již velmi solidní, v běžných podmínkách městského provozu se k hodnotě 300 kilometrů určitě bez problémů přiblížíte.

Co se týká samotného nabíjení, tak rychlonabíječkou lze nabít baterii na 80 % kapacity za cca 40 minut. Zkoušeli jsme i dobíjení přes normální zásuvku v garáži, a přes noc (tedy za cca 9 hodin) baterii prakticky celou nabijete.

Model e-280 GT je velmi dobře vybavený, nechybí například adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, který umožňuje automaticky udržovat rychlost vozu na hodnotě nastavené řidičem a přizpůsobovat jeho vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla až do úplného zastavení. Stojí-li takto vozidlo jen krátkou dobu, systém navíc umožňuje opětovné rozjetí bez nutnosti sešlápnutí pedálu či aktivace funkce.

Praktická je také funkce „Lane Positioning Assist“, která v závislosti na nastavení udržuje vozidlo v jízdním pruhu. Zájemci o tohoto elektrického šikulu si ovšem budou muset připravit minimálně 810.000 Kč. Na druhou stranu mají řidiči/majitelé tohoto elektromobilu zajímavé výhody, například osmiletou záruku na baterii nebo asistenční službu s odtahem zdarma.

Plusy:

  • Příjemné ovládání
  • Sportovní design
  • Velmi dobrá výbava
  • Výkon motoru, akcelerace

Minusy:

  • Vyšší pořizovací cena
  • Relativně nižší dojezd (zejména v zimním období)

Mohlo by vás zajímat

Reklama