- Martin Pokorný
- Doprava
- 22. června 2021
- 10:24
Nová Dacia Duster přijede na český trh již v září
V návaznosti na předchozí generace se Nový Duster zaměřuje jak na zákazníky, vyžadující pohodlné SUV se zajímavým designem, tak na zákazníky, kteří hledají univerzální 4x4.
Nový Duster zůstává rodinným SUV s dobrodružným duchem. Je každodenním společníkem pro cestování v terénu i ve městě. Jeho design se vyvíjí, zejména pokud jde o světla a masku chladiče.
Pokud jde o život na palubě, je nyní vybaven vysokou středovou konzolou s posuvnou loketní opěrkou, dvěma multimediálními systémy s novou 8palcovou obrazovkou a automatickou dvouspojkovou převodovkou EDC. Nový Duster je stále všestranný a je k dispozici s pohonem předních nebo všech kol. Tato nejnovější verze profituje také z vylepšeného systému monitorování pohonu 4x4. Nový Duster bude na trhu od září 2021.
Nový Duster přijímá nové stylistické prvky Dacia představené poprvé na modelech Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan. Nová optika integruje světelný podpis ve tvaru Y. Nový tvar, jímž se inspirovaly nové chromované prvky přední masky.
Trvalé přední i zadní denní svícení (typ ECOLED) integruje nový světelný podpis Dacia. Duster je prvním modelem Dacia vybaveným směrovými světly LED (vpředu). Tato technologie je využívána rovněž pro potkávací světla (standardně se světelným senzorem) a pro osvětlení SPZ. Kromě snížené spotřeby energie nabízejí světla LED lepší osvětlení jak ve dne, tak v noci, aby řidič lépe viděl a byl lépe viditelný pro ostatní řidiče.
Na novince došlo k dalšímu zlepšení aerodynamiky vozu. Konstrukce nového zadního spoileru a nových 16 a 17 palcových kol z lehkých slitin byla vyvíjena ve větrném tunelu. Veškerá optimalizace CO2 (nová ložiska kol a pneumatiky, osvětlení LED) včetně snížení odporu vzduchu (SCx) umožňuje modelu Nový Duster snížení CO2 až o 5,8 g/km u verze s pohonem všech kol.
Co se týká interiéru, tak zajímavou novinkou je zejména vzhled vysoké středové konzoly vybavené širokou loketní opěrkou s posuvem přes 70 mm. Má uzavřený úložný prostor o objemu 1,1 litru a dvě USB nabíjecí zásuvky pro cestující sedící vzadu, dle úrovně vybavení.
Bez ohledu na úroveň výbavy je standardem displej palubního počítače, automatické zapínání světel a tempomat s podsvíceným ovládáním na volantu. Automatická klimatizace s digitálním displejem, vyhřívaná přední sedadla a Hands-free karta Dacia pro bezklíčový přístup a startování jsou k dispozici dle konkrétní verze.
Kromě audia Dacia Plug & Music (rádio, MP3, USB a Bluetooth) jsou k dispozici dva nové intuitivní multimediální systémy: Media Display a Media Nav. V palubní desce je pak integrována nová 8palcová dotyková obrazovka.
Media Display audio zahrnuje 6 reproduktorů (z toho 2 výškové reproduktory vpředu), rádio DAB, připojení Bluetooth, dva USB porty a zrcadlení chytrého telefonu pomocí USB s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto.
Co se týká motorizace, tak nový Duster profituje ze 6stupňové automatické převodovky EDC, která je k dispozici s motorem TCe 150 s pohonem předních kol. Nabízí pohodlí a výhody automatické převodovky při zachování příznivé spotřeby paliva a emisí CO2 jako u manuální převodovky.
Převodovka EDC (Efficient Dual Clutch) obsahuje 2 spojky: jedna spojka pro liché převody (1,3,5) a druhá pro sudé převody (2,4,6 a zpátečka). Řazení je ovládáno elektromotorky. Ty jsou řízeny počítačem, který volí ideální rychlostní stupeň podle požadavků řidiče. Při řazení rychlostního stupně se spojka v záběru otevře a současně se uzavře spojka dalšího stupně. Řazení rychlostí je rychlé, přenos točivého momentu nepřerušen.
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email