První plně automatický vlak vyjel na veřejnou železnici pod dohledem ETCS

 
Další 1 fotografie v galerii
Vlaky přijímají řídící signály z centrály prostřednictvím digitálního rádiového spojení / Siemens
Německé dráhy (Deutsche Bahn) a společnost Siemens Mobility společně vyvinuly první vlak na světě, který se na železnici pohybuje sám.

Vlak je řízen digitální technologií a je plně automatizován. Strojvedoucí zůstává na palubě vozidla a dohlíží na jízdu s cestujícími.

Premiérová jízda digitálního S-Bahnu se uskutečnila v polovině října 2021 u příležitosti otevření světového kongresu ITS (Intelligent Transport Congress), který se konal v Hamburku.

Během kongresu byly v provozu čtyři digitální vozidla S-Bahn na 23kilometrovém úseku linky S-Bahn číslo 21 mezi zastávkami Berliner Tor a Bergedorf/Aumühle.

Technickým základem digitálního železničního provozu je budoucí evropská norma pro automatický provoz vlaků (ATO) v kombinaci s evropským vlakovým zabezpečovačem (ATO over ETCS). Vlaky přijímají řídící signály z centrály prostřednictvím digitálního rádiového spojení.

Čtyři digitální vozidla S-Bahn v Hamburku budou od prosince zajišťovat pravidelnou osobní dopravu. Plány na digitalizaci celého systému S-Bahn v Hamburku do konce desetiletí jsou již v procesu a probíhají investice do vozidel a infrastruktury. Předpokládá se, že tato technologie bude využívána celostátně pro regionální a hlavní železniční systémy.

Zdroj: Siemens

Mohlo by vás zajímat

Reklama