Rozvoj elektromobility v České republice zrychluje, ČEZ startuje výstavbu ultrarychlých stojanů

Poptávka po veřejném dobíjení roste úměrně strmému počtu elektromobilů na českých silnicích / Pixabay
ČEZ kromě zahušťování sítě a instalace větších hubů v jednom místě začíná ještě letos s cílenou výstavbou ultrarychlých stojanů o vyšších výkonech, které zkrátí dobíjecí časy v průměru na necelou polovinu.

Vlajkovou lodí sítě ČEZ byly dosud 50kW stojany umožňující doplnit většinu kapacity baterií v řádu desítek minut. To se nyní začne měnit. První stanice o výkonu 150 kW instaluje ČEZ ještě letos.

Ultrarychlý stojan umí doplnit většinu kapacity baterií každého elektromobilu do 20 minut. Po pilotní stanici, která už slouží řidičům e-aut u pražské centrály ČEZ, najdou nyní řidiči e-aut další na 66. kilometru dálnice D1 u restaurace McDonalds. Nahradil tu jednu z dvojice stanic o výkonu 50 kW.

„Pokud by tu existovala dostatečná poptávka, jsme připraveni instalovat i stojany s výkony nad 300 kW. Nechceme ale instalovat tyto stojany jen jako součást marketingově pojatých dostihů,“ neuzavírá se dalšímu progresu Tomáš Chmelík z útvaru čisté technologie ČEZ..

Síť veřejných dobíjecích stanic Skupiny ČEZ začala vznikat v roce 2012. Od té doby se ze zelených stanic s logem ČEZ stal jeden ze symbolů této formy ekologické dopravy. V prvním pololetí načerpala e-auta u stojanů ČEZ celkem 1 578 970 kWh.

Za celý loňský rok to bylo 1 963 523 kWh, což je ekvivalent 54 542 plných dobití elektromobilu střední třídy s kapacitou baterie 36 kWh. Letos ČEZ navzdory částečnému vlivu pandemických omezení v první polovině roku očekává prolomení hranice tří milionů odebraných kWh.

„Poptávka po veřejném dobíjení roste úměrně strmému počtu elektromobilů na českých silnicích. Očekáváme, že na přelomu roku by se počet čistě elektrických aut v České republice mohl dostat k hranici deseti tisíc, jen letos zatím přibylo asi 1700 e-aut. Naší odpovědí a prioritou pro následující měsíce je zrychlení výstavby a další zahuštění sítě veřejných rychlodobíjecích stanic a vytvoření páteřní sítě vysokovýkonných hubů napříč republikou,“ dodává Tomáš Chmelík.

Mohlo by vás zajímat

Reklama