Lesk a bída sociálních sítí: Jakými krkolomnými kousky si youtubeři nahánějí sledovanost?

 
Další 4 fotografie v galerii
Na sociálních sítích se objevuje stále více šílenců / Pixabay
Asi každý, kdo někdy viděl nějakou zahraniční talentovou show (série „Got Talent"), si nepochybně povšiml, jaké šílenosti lidé dělají, aby si zlepšili finanční situaci a šokovali jiné osoby v práci nebo ve škole, a nejinak je tomu i u nejsledovanějších youtuberů.

Přeskok nad rotujícím vrtulníkem, náročná akrobacie 10 metrů nad zemí bez ochrany, řezání motorovou pilou poslepu a další hrůzy, a to je jen malá ochutnávka toho, na co v těchto televizních pořadech narazíte.

Pro všechny tyto věci je typická jedna věc – obvykle se jedná o profesionály, kteří se tím živí někde v Las Vegas (žena, co gigantickými ňadry drtí plechovky piva) a dotáhli své umění k dokonalosti, takže to něco nebezpečného jakoby ještě zvládnou. Tedy zatím.

Zcela nový trend do této oblasti ovšem přinesla dnešní doba, sociální sítě a šílenci, co se v nich snaží za každou cenu zviditelnit a to i na úkor zdraví členů vlastní rodiny. Jak se ukazuje, dokonce i nedávná kalifornská útočnice na centrálu Google (Nasim Aghdam, 38 let) byla zoufalá videoblogerka, jež hledala další „views" za každou cenu.

Problém ale je, že na každého PewDiePie nebo Logana Paula, co se stanou milionáři, tam jsou tisíce jiných, co bojují o přežití, pod drogami, vychovávají sami 3 děti a pro další "view" udělají prostě cokoliv! A to je problém. Velký. Jednou to třeba po pár pivech nezvládnou a rázem tu máme dalšího vraždícího maniaka, který nikdy nedělal problémy.

Sotva minulý měsíc Monalisa Perez dostala 6 měsíců natvrdo za to, že střelila kámoše .50 AE Desert Eaglem do hrudi (jeho nápad), zemřel Pedro Ruiz (22 let), když střelu vykrýval jen encyklopedií, již držel před sebou, a trik selhal.

To zase takový Mike Martin, jenž má populární YT kanál "DaddyoFive", ztratil svěřenou péči o dítě, když si z něho nevkusně vystřelil na téma adopce, nebo že něco musí napsat tisíckrát, prodá mu všechny věci apod., po čemž ona ratolest dostala amok a chtěla se zabít. Smutné na tom celé je, že tohle jeho rodiče napadlo jako „blbá sranda" a škoda na duši se již nedá nikdy zcela napravit, ale hlavně že si páreček polepšil o 200 - 350 tisíc dolarů na reklamě.

Kdykoliv si myslíte, že již společnost nemá kam klesnout, objeví se něco dalšího, co tento názor vyvrátí. Copak bude tím dalším krokem?

Mohlo by vás zajímat

Reklama