Přichází nová generace elektromotoru, jehož konstrukce se obejde bez vzácných kovů

Nová technologie umožňuje využívat vyšší hustotu mědi ve statoru / Valeo
Valeo, Valeo Siemens eAutomotive a Renault Group oznámily, že podepsaly memorandum o porozumění za účelem vytvoření strategického partnerství pro návrh, společný vývoj a výrobu elektromotoru nové generace, který se obejde bez kovů vzácných zemin.

Trojice partnerů spojí své know-how a odborné znalosti a navrhnou světově unikátní elektrické hnací ústrojí, který nabízí více výkonu za méně energie, hlavně ale bez použití vzácných kovů.

Každý ze tří partnerů v rámci tohoto partnerství bude přispívat k vývoji a výrobě dvou klíčových částí elektromotoru: rotoru a statoru.

Renault vyvine a vyrobí technologii rotoru EESM (Electric Excited Synchronous Motor), který bude navržený tak, že nabídne daleko větší výkon. Přitom se jeho konstrukce obejde bez vzácných zemin. Každá ze společností dodá jednotlivé komponenty, celkovou architekturu pohonu však navrhne Renault, a to pro celou skupinu Renault Group. 

Valeo a Valeo Siemens eAutomotive vyvinou a vyrobí stator, který je založen na technologických zkušenostech společnosti Valeo v oblasti technologie navíjení měděného drátu. Díky svému know-how v této oblasti, které mu umožňuje využívat vyšší hustotu mědi ve statoru, dokáže stator od Valea produkovat větší výkon, aniž by muselo spotřebovat více elektrické energie.

Renault Group, Valeo a Valeo Siemens eAutomotive budou první, kdo bude sériově vyrábět 200kW elektromotor bez použití vzácných zemin. Výroba motoru pro vlastní potřeby automobilky bude probíhat v závodě Renault Group Cléon ve Francii v Normandii na začátku roku 2027.

Zdroj: Valeo, Renault Group

Mohlo by vás zajímat

Reklama