Nové dvoukloubové 24metrové trolejbusy od Škodovky budou jezdit nejprve v Praze

Každé vozidlo Škoda-Solaris 24m bude mít čtyři nápravy, z toho dvě hnací / Škoda Transportation
Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) podepsal smlouvu na objednávku 20 nových velkokapacitní trolejbusů od konsorcia skupiny Škoda Transportation, polského výrobce Solaris Bus & Coach a Solaris Czech.

Praha tak bude první městem v ČR, kde budou nové dvoukloubové trolejbusy o délce 24,7 metrů jezdit.

Nové trolejbusy, s pracovním obchodním názvem Škoda-Solaris 24m, budou nasazovány na budoucí trolejbusovou linku v rámci elektrifikace stávající autobusové linky 119, která vede z Nádraží Veleslavín na pražské letiště Václava Havla. 

Hodnota zakázky je přes 620 mil. Kč a dodávky budou realizovány během následujících 24 měsíců. Skupina Škoda Transportation je součástí Skupiny PPF.

Každé vozidlo Škoda-Solaris 24m bude mít čtyři nápravy, z toho dvě hnací. Trolejbusy bude poháněny dvěma trakčními motory od Škodovky. Na střeše druhé části vozu budou umístěny trakční baterie, které budou dodávat energii v době, kdy nebude k dispozici síťové napájení. Minimální dojezd trolejbusu na trakční baterie je 11 km.

Přesná délka tohoto unikátního dvoučlánkového trolejbusu je 24 700 mm. Jeho kapacita je 179 cestujících na palubě, z toho 54 sedících. Uvnitř vozidla jsou rovněž k dispozici dva prostory pro vozíčkáře. Trolejbus je pětidveřový a poskytuje dostatek prostoru pro cestující včetně případných zavazadel.

Osvětlení prostoru pro cestující i vnější osvětlení bylo navrženo s využitím technologie LED. Na palubě pak nebude chybět vybavení, jako směrové ukazatele, účinná klimatizace a monitorovací systém zahrnující interiér vozidla, couvací kameru a pantografovou kameru. Řidič bude moci plnit své každodenní úkoly v pohodlné uzavřené kabině s vysokými okny.

Zdroj: Škoda Transportation

Mohlo by vás zajímat

Reklama